login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

html form offline opslaan? (Opgelost)

Offline eXecoV - 09/03/2009 18:57
Avatar van eXecoVNieuw lid klinkt misschien stom, maar ik heb reeds een formulier dat online werkt (is een inschrijvingssysteem) met naam, adres en een hoop andere info, die dan in mijn mysql database wordt opgeslagen, geen probleem online.

Nu wil ik graag dat mensen die ter plekke op het evenement zich willen inschrijven (contactgegevens enzo ingeven voor verdere info etc etc) dit kunnen doen aan de hand van eenzelfde formulier in html, maar ik ga geen internetaansluiting hebben ter plekke. is er een mogelijkheid om de data ipv online via php naar mysql te sturen, offline op de computer op te slaan in een xls formaat of iets in die zin?

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Koen - 09/03/2009 19:07
Avatar van Koen PHP expert Enkel wanneer je een webserver (localhost) installeert op de betreffende computer, dan kan je daarop gewoon die php draaien 
Offline Martijn - 09/03/2009 19:17
Avatar van Martijn Crew PHP gewoon wamp installeren en vanuit localhost draaien? Je huidige database opslaan en in de wamp database schuiven en klaar.
Offline eXecoV - 09/03/2009 19:46
Avatar van eXecoV Nieuw lid om even amateuristisch over te komen (anders zat ik hier geen vragen te stellen natuurlijk)

@sliphead : hoe installeer je zulk een webserver?

@devioursoul : zelfde vraag;

eenmaal die localhost geinstalleerd, verander ik in mijn php document die de formulieren normaal naar mijn database schrijft gewoon de naa van mijn webserver etc door localhost?

alvast enorm bedankt!
Offline Koen - 09/03/2009 19:51
Avatar van Koen PHP expert http://www.apachefriends.org -> xampp.
Gebruiksvriendelijker ga je het niet vinden 
Offline eXecoV - 09/03/2009 19:59 (laatste wijziging 11/03/2009 18:11)
Avatar van eXecoV Nieuw lid ga ik even uitchecken, enorm bedankt voor de tip!

==> xamp, alsook wamp, willen niet installeren op mijn sony vaio,

ik draai windows XP, als ik wil installeren sluit mijn computer af...?

enige andere manier om mijn eerste vraag hierboven op te lossen..?
Offline maigel - 11/03/2009 18:14
Avatar van maigel PHP beginner
eXecoV schreef:
ga ik even uitchecken, enorm bedankt voor de tip!

==> xamp, alsook wamp, willen niet installeren op mijn sony vaio,

ik draai windows XP, als ik wil installeren sluit mijn computer af...?

enige andere manier om mijn eerste vraag hierboven op te lossen..?

je kan ook eventueel apache, php en eventueel mysql apart instaleren, alleen zal dit iets moeilijker zijn dan gewoon een wamp (windows, apache, mysql, php )pakket te gebruiken
Offline Sepiroth - 11/03/2009 21:30
Avatar van Sepiroth Nieuw lid Je kan ook usbwebserver gebruiken. Dat is plug-and-play http://www.usbwebserver.nl/
Offline eXecoV - 12/03/2009 09:37 (laatste wijziging 12/03/2009 10:42)
Avatar van eXecoV Nieuw lid @ sepiroth : ik ga deze straks uitproberen, meer info hierover later;

ik heb nu op een acer aspire wampserver 2 kunnen installeren, ik heb het kleine witte icoontje staan, ik heb via phpmyadmin onder dit icoontje mijn database en tabellen kunnen aanmaken.

als ik nu mijn htmlformulier open en validatie mijn "insert.php" oproep krijg ik letterlijk tekstueel mijn phpfile te zien, ipv een bevestiging van de inschrijving.

ik heb als username "root" ingetypt,
password is leeg en bij mysql_connect localhost ipv mysqlhost voor mijn online-versie.

Iemand een idee hoe dit komt?

Als iemand me stapsgewijs zou kunnen zeggen wat te doen zou dit prachtig zijn.

edit : als ik nu in eender welke browser localhost typ kom ik terecht op een wampserverpagina waarvan ik naar mijn mysqldatabase kan gaan met mijn tabellen, normaal gezien zijn alle services dus actief.. wat moet ik dan in mijn phpfile zetten opdat de info gevalideerd wordt..? online werkt het maar via localhost (met gewijzigde insert.phpfile natuurlijk gebeurt er gewoon niets)




EDIT 2 : usbwebserver net op een usbsleutel gezt, werkt zeer intuitief, gebruiksvriendelijk, zelfde principe als wampserver maar het gemak dat je geen sporen op de computer nalaat, je kan je usb-server gewoon op elke (win) computer draaien zonder probleem.

maar ik doe iets fout met mijn php file denk ik..ik heb mijn inschrijvingsformulier op de htmlpagina op mijn usb stick in de rootfolder gestoken, net als mijn php file, en als ik dan wil valideren wordt er weer niets gestuurd naar de database, de username, passwoord etc..zijn nochtans oke..?
Offline Wim - 12/03/2009 10:48
Avatar van Wim Crew algemeen kan je dan misschien wat van je code geven?
Offline eXecoV - 12/03/2009 10:54 (laatste wijziging 12/03/2009 10:59)
Avatar van eXecoV Nieuw lid ik zal de phpfile even online zetten hier
[plaatscode=php]

http://plaatscode.be/113174/

ik weet het, nogal basic en amateuristisch, maar meer moet het echt niet zijn voor deze keer
Offline Wim - 12/03/2009 11:27
Avatar van Wim Crew algemeen kan je dit even proberen?
http://plaatscode.be/113180/

(erroronderdrukking weggehaald en mysql_error laten weergeven indien die er zou zijn
Offline eXecoV - 12/03/2009 11:39 (laatste wijziging 13/03/2009 08:16)
Avatar van eXecoV Nieuw lid nope, ik heb een nieuw topic geopend in php en mysql, ik heb de indruk dat de php-files via usbwebserver (en wampserver hetzelfde probleem) gewoon niet gelezen worden, want los van het feit of ik connectie kan maken met de mysqlserver, zou er zowiezo al een foutmelding meoten komen als ik een vak leeg laat, zelfs dat doet hij niet?

edit : in wampserver, moest ik gewooon de php.ini file aanpassen, short open tags = on, in plaats van short open tags = off
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.183s