login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

XHTML op PC, OSX in verschillende browsers gelijk krijgen (Opgelost)

Offline JLT - 06/03/2009 09:21
Avatar van JLTPHP interesse Nou had ik gisteren een mooie xHTML layout gemaakt voor een nieuwe website maar na het bekijken op verschillende platformen en browsers bleef er weinig van over.

De opmaak bestond uit 3 divs:
- header
- menu (links)
- content (rechts)

Menu en content bleven op hun plek dmv de float optie in CSS. Hoe kan ik zo'n opmaak maken in XHTML die wel overal hetzelfde is (zowel PC als OSX). Kleine verschillen maken niet zo heel veel uit ik mik toch voor 95% op de PC maar ik wil geen complete verschuivingen.

Hopelijk kan iemand me hier wat meer over uit leggen.

Grt.
Jelte

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Godlord - 07/03/2009 10:22
Avatar van Godlord PHP gevorderde Zorg dat je CSS en XHTML gevalideerd zijn. Dan zou de layout normaal vrijwel gelijk moeten zijn tussen de browsers.

Dingen zoals forms kunnen ook gelijk worden gemaakt tussen de browsers, dan zal je met CSS een style moeten maken voor input-tags, label-tags, etc.

De dingen die overblijven zijn vaak te corrigeren m.b.v. CSS, zoniet dan zal je hacks moeten gebruiken (lijkt me sterk) of aparte stylesheets.
Offline JLT - 18/03/2009 13:06
Avatar van JLT PHP interesse Het was even zoeken maar het is gelukt... Heerlijk al die browsers. Bedankt voor de tip!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.171s