login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

navigatie zonder include

Offline Speedy - 18/10/2008 09:51
Avatar van SpeedyPHP interesse hallo

Ik maak mijn meeste sites met de include of require functie van php, maar ben de header already sent error beu :-).

Is er nog een andere manier waarbij je bijvoorbeeld kan linken naar de volledige login.php (i.p.v. index.php?p=login) zonder dat je op iedere pagina dan dezelfde layout en stijl moet herschrijven?

m.a.w.: ik wil dus dat iedere pagina op zichzelf bestaat, maar de menu en stijl zouden dus naar iets standaards moeten verwijzen.
(bij include() stond de menu en stijl op de index)

mvg

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline finduilas - 18/10/2008 10:05
Avatar van finduilas PHP gevorderde waarom zou dat niet werken?
ob_start()?

Ik doe het ook met include en je kan er alles mee 
Offline nielsvdwal - 18/10/2008 11:19
Avatar van nielsvdwal PHP gevorderde en anders op bijv. je login pagina de layout includen ofzo.. maar lijkt me onnodig.. je kan beter je problemen oplossen met die headers already sent.. want dat is imo de beste manier..
Offline GijsB - 18/10/2008 11:55
Avatar van GijsB Nieuw lid Wat in mijn ogen het beste werkt in zo'n structuur is om je config apart vanboven te includen. Als je bijvoorbeeld met sessies werkt, zet je session_start(); dan in de config, die wordt vanboven al geinclude en dan heb je geen probleem meer.
Offline Speedy - 18/10/2008 12:25
Avatar van Speedy PHP interesse ja, maar zou je bv. ook je lay-out en menu in css kunnen zetten? en zoja, hoe doe je dat dan?
Offline Martijn - 18/10/2008 13:12 (laatste wijziging 18/10/2008 13:18)
Avatar van Martijn Crew PHP dingen over je body kun je sowieso in het body deel van css, sterker nog, dat is eigenlijk zelfs de bedoeling 

En je zou de menu een ID kunnen geven, en dan in je css opmaken wat je wilt hoe die eruit ziet.

Maar als je je php helemaal bovenaan zet, boven ALLE html, dan is dr nog geen header gestuurd 
Offline Kr4nKz1n - 18/10/2008 13:48
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Hoe krijg jij in godsnaam een already header sent error met een include?
Offline GijsB - 18/10/2008 16:51
Avatar van GijsB Nieuw lid vrij simpel. Als je zeg maar in je contentvlak je login script die met sessies werkt include. Dan krijg je daar je session_start(); te staan en niet helemaal van boven. Daarom moet je vanboven altijd nog je header/config/... includen waar dat soort dingen in staan.
Offline Kr4nKz1n - 18/10/2008 17:14
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Ligt eraan op welke plekken je alles include en waar je je session_start() hebt staan.
Offline GijsB - 18/10/2008 17:19
Avatar van GijsB Nieuw lid Zoals ik zei ja als je in je contentvlak die in de <body> zit alles include dan ga je een headers already sent krijgen...
Offline Kr4nKz1n - 18/10/2008 17:21
Avatar van Kr4nKz1n Onbekend Je kan daar makkelijk wat includen (zoals IK al zei) alleen moet je je session_start ergens anders neerzetten. Bijvoorbeeld in het bestand waar je alles include.
Offline GijsB - 18/10/2008 17:23
Avatar van GijsB Nieuw lid Je zegt precies wat ik zei in mijn post volgens mij maar goed Dat zal denk ik wel het probleem zijn geweest zie ik vaker bij sommige mensen  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.174s