login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Onmouseover + checkbox (Opgelost)

Offline djb - 11/09/2008 21:48 (laatste wijziging 11/09/2008 22:05)
Avatar van djbPHP beginner Hooi iedereen  

Ik was even bezig aan een script toen ik opeens een probleem kreeg.

  1. <a onmouseover="document.getElementById('test').style.visibility = 'visible';">Meer opties?</a>
  2. <div id='test' style="position:absolute;top:80px;visibility:hidden;right:0px;background:#DDDDDD;width:300px;height:100px;font-size:12px;"onmouseout="document.getElementById('test').style.visibility = 'hidden';">
  3. <input type="checkbox" onfocus="blur()">test
  4. </div>

Het gaat om die code.

Als je met je muis over "Meer opties?" gaat komt er rechts een schermpje.
Tot nu toe gaat alles goed 
Als je met je muis over het schermpje gaat en er weer af gaat gaat het schermpje weg.
Das ook goed 

Maar je kunt niet op de checkbox klikken want dan gaat opeens het schermpje weg   en dat is niet goed  

Mijn vraag is dus: Hoe blijfd het schermpje daar terwijl je ook gewoon op de checkbox kan klikken 

Ik hoop dat jullie het begrijpen 

[edit]
ik heb het al een klein beetje opgelost 
maar ik denk niet dat het de beste manier is...
  1. <a onmouseover="document.getElementById('test').style.visibility = 'visible';">Meer opties?</a>
  2. <div onmouseover="this.style.visibility = 'visible';" id='test' style="position:absolute;top:80px;visibility:hidden;right:0px;background:#DDDDDD;width:300px;height:100px;font-size:12px;"onmouseout="document.getElementById('test').style.visibility = 'hidden';">
  3. <input type="checkbox" onfocus="blur()">test
  4. </div>

Mij lijkt me dat het tog makkelijker kon 

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 12/09/2008 01:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Ik denk, maar ben niet zeker, dat het ligt aan het feit dat als je met de muis over de checkbox gaat, je eigenlijk de div "verlaat" en dat dus die div terug hidden wordt. Ik heb het ook met andere controls geprobeerd en ook hier hetzelfde probleem. Dus je zal misschien toch via een kleine omweg moeten werken om het gedaan te krijgen. 
Offline vinTage - 12/09/2008 03:00 (laatste wijziging 12/09/2008 03:02)
Avatar van vinTage Nieuw lid Werkt toch goed zo?
Zonder js frameworks denk ik niet dat het korter kan (behalve die inline css)

Je kan dan wel een heel framework gaan inladen om DIE code korter te maken, maar als je dat framework nergens anders gebruikt, ben je beter af op jouw manier.
Offline djb - 12/09/2008 09:15
Avatar van djb PHP beginner @vinTage Jah het werkt nu perfect   en idd een framework erop los laten is ook niet egt handig voor alleen dat.
Misschien als ik ergens anders nog z'n framework voor nodig heb kan ik het aanpasse.
Maar ik was gewoon benieuwd of het niet korter kon 

Maar allebei bedankt voor je reactie  
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.378s