login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Twee kleine vraagjes (Opgelost)

Offline Triklin - 13/06/2008 02:43
Avatar van TriklinNieuw lid Bij het opstarten van mijn website, worden de foto's trager geladen dan de rest en krijgt men bijgevolg maar stukje perstukje van mijn website te zien. Hoe kan ik dit oplossen? Eventueel met een eerste pagina en terwijl een preload?

Tweede vraag:
Ik zou op een webpagina een filmpje willen draaien als achtergrond. Dat filmpje zal ook online staan. Scrollen mag geen verplaatsing van het filmpje geven. Gaat dat?

Mijn website: www.majorevent.be

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 13/06/2008 02:50
Avatar van Stijn PHP expert 1) Maak thumbnails van je foto's. Dat zijn kleine foto's van de originele en zijn dus ook kleiner in bestandsgrootte.

2) Je kan een GIF als background zetten. Een filmp kan maar dan moet je al goeie CSS technieken gebruiken. Werken met lagen. Je filmpje staat dan op een niveau lager dan de inhoud van de <body>.
Offline Triklin - 17/06/2008 09:04
Avatar van Triklin Nieuw lid Thanks Stijn voor het antwoord.
Zal de foto's proberen aan te passen.

Je tweede deel ben ik niet helemaal mee.
Je zegt "werken met lagen" een niveau lager dan je body. Hoe doe je dat? Zoals je waarschijnlijk gezien hebt probeer ik me zoveel mogelijk te houden aan html zonder een WYSIWYG programma.

Alvast bedankt voor de uitleg en by the way een geweldige website !
Offline Martijn - 17/06/2008 11:23 (laatste wijziging 17/06/2008 11:24)
Avatar van Martijn Crew PHP
  1. <div style="position: absolute; top: 0px; left0px; heigth:100%; width: 100%;">
  2. <filmpje>
  3. </div>
  4. <div style="position: absolute; top: 0px; left0px; heigth:100%; width: 100%;">
  5. rest van je site
  6. </div>

in css is wat netter, en je moet wel body,html{ width: 100%; heigth: 100%;} geven
Offline Triklin - 19/06/2008 16:54
Avatar van Triklin Nieuw lid Ok, thanks, ga het zo eens proberen.
Laat zeker nog iets weten hier.

Greetings
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s