login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Afgeronde hoeken in CSS

Offline MenM - 10/06/2008 20:03
Avatar van MenMNieuw lid Weet er iemand hoe je er in slaagt afgronde hoeken te krijgen voor een dynamische div?

Ik heb al op internet gezocht maar ik raak er niet echt wijs uit. De ene keer raadt men CSS3 aan (wat nog niet ondersteund wordt), dan weer een javascriptje, dan een moz-code, dna een puzzel met

Weet er iemand een goede code die bij elke browser werkt?

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Abbas - 10/06/2008 20:11
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Een beetje zelf zoeken kan geen kwaad! Je vraag werd recent nog gesteld hier op het forum: klik.
Offline saartje87 - 10/06/2008 20:21
Avatar van saartje87 Nieuw lid http://www.curvycorners.net/
Offline MenM - 10/06/2008 20:26
Avatar van MenM Nieuw lid Wat is het beste:

Javascript of CSS met afbeeldingen?
Offline Pieter - 10/06/2008 21:22
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Javascript hebben sommige mensen afstaan. Hoe meer je met CSS kan doen zonder javascript hoe beter, niet?
Offline saartje87 - 10/06/2008 21:53
Avatar van saartje87 Nieuw lid Je kan der nu wel vanuit gaan dat alle mensen JavaScript hebben aanstaan, het is bijna niet meer weg te denken..

Met css zou je dus een background-image moeten gaan gebruiken. En mocht js uit staan, dan heeft de div geen afgeronde hoeken.

Wil je het echt dynamisch doen dan js de beste oplossing. Anders zou ik voor css gaan.
Offline Pieter - 10/06/2008 22:39
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
saartje87 schreef:
Je kan der nu wel vanuit gaan dat alle mensen JavaScript hebben aanstaan, het is bijna niet meer weg te denken..

En de noscript plugin dan?
Waarom zou je JS gaan gebruiken voor een layoutmatige oplossing die met CSS kan. In het vorige topic heb ik al een link gepost met 25 rounded corner CSS oplossingen.
Offline Hipska - 10/06/2008 23:32 (laatste wijziging 10/06/2008 23:39)
Avatar van Hipska Onbekend safari en firefox doen al CSS3 rounded borders..
http://www.css3.info/preview/rounded-border/

Dit heb ik al toegepast op een site, in IE zie je dan gewoon rechte hoeken, whatever, het was een site met veel js die IE toch niet aankan voorlopig.

dan kan je voor IE eventueel nog steeds een aparte css maken waar je gebruik maakt van afgeronde afbeeldingen.
Offline Abbas - 10/06/2008 23:33
Avatar van Abbas Gouden medaille

Crew .NET
Citaat:
Je kan der nu wel vanuit gaan dat alle mensen JavaScript hebben aanstaan, het is bijna niet meer weg te denken..
Meer mensen dan je denkt hebben JavaScript afstaan!
Offline vinTage - 10/06/2008 23:44 (laatste wijziging 10/06/2008 23:46)
Avatar van vinTage Nieuw lid Ik vind het ook bullpoep om rekening te houden met mensen die js uit hebben staan...
Degene die dat uit kunnen zetten weten zelf ook wel dat er bepaalde dingen niet weergegeven worden zoals evt gescript...

Natuurlijk moet je WEL zorgen dan je niet afhankelijk word van javascript...slechtziende mensen en bots moeten natuurlijk wel ALLES kunnen zien wat er belangrijk is...



edit!!
Wat in css opgelost kan worden doe je natuurlijk niet met javascript (ik lees net pas pieterc zn 2e post..)
Offline MothZone - 10/06/2008 23:50
Avatar van MothZone PHP ver gevorderde Mensen met js uitgeschakeld zijn vaak mensen die onder andere websites "minder zwaar" willen maken.
Die gaan er dan echt niet om geven of een hoek afgerond is of niet hoor.
Gewoon zorgen dat je site er nog goed uitziet zonder javascript.
Ik gebruik in de nieuwe versie van mijn site ook javascript voor afgeronde hoeken, maar zonder js is de site nog even goed.
Offline Hipska - 11/06/2008 00:00
Avatar van Hipska Onbekend Zeggen jullie hier nu bijna allemaal dat je js moet gebruiken voor afgeronde hoekjes? (dus opmaak) 

waar ben ik beland?

CSS opmaak, JS animatie e.d.
Offline vinTage - 11/06/2008 06:55 (laatste wijziging 11/06/2008 06:56)
Avatar van vinTage Nieuw lid
Hipska schreef:
Zeggen jullie hier nu bijna allemaal dat je js moet gebruiken voor afgeronde hoekjes? (dus opmaak) 

waar ben ik beland?


Op een plaats waar niet iedereen even goed kan lezen 
Offline Pieter - 11/06/2008 07:42
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
 @Vintage
Offline marten - 11/06/2008 09:06
Avatar van marten Beheerder MenM

kijk eens naar
http://www.456b...teaser_box/

Deze gebruik ik voornamelijk.
Offline MenM - 11/06/2008 14:25
Avatar van MenM Nieuw lid Ga dan toch maar voor CSS. De afgeronde hoeken zijn namelijk een deel van het design en ik kan het niet veroorloven dat een deel van de doelgroep een onafgewerkt geheel ziet.

Maar toch bedankt voor jullie reacties!
Offline zointer - 11/06/2008 14:32
Avatar van zointer HTML gevorderde
Hipska schreef:
safari en firefox doen al CSS3 rounded borders..
http://www.css3.info/preview/rounded-border/

Dit heb ik al toegepast op een site, in IE zie je dan gewoon rechte hoeken, whatever, het was een site met veel js die IE toch niet aankan voorlopig.

dan kan je voor IE eventueel nog steeds een aparte css maken waar je gebruik maakt van afgeronde afbeeldingen.

Daar heb een tijdje geleden ook aan gedacht maar ben van het idee afgetapt om de eenvoudige reden dat niet alle browser's dit ondersteunen, en je wil toch alle bezoekers je "mooie" site tonen en steeds een aparte stylesheet aan maken tja.....

MenM schreef:
Ga dan toch maar voor CSS. De afgeronde hoeken zijn namelijk een deel van het design en ik kan het niet veroorloven dat een deel van de doelgroep een onafgewerkt geheel ziet.
Maar toch bedankt voor jullie reacties!


Verstandige beslissing. 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s