login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Doctype (Opgelost)

Offline brechtjah - 28/05/2008 19:26 (laatste wijziging 28/05/2008 19:30)
Avatar van brechtjahNieuw lid Ik heb een loginpagina gemaakt, en wilde hem validaten dus voegde ik een doctype toe en de HTML is valid. Helaas als ik het doctype weghaal, geeft hij de layout correct weer in FF, anders niet. In IE maakt het niet uit.

  1. <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
  2. <head>
  3. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="login_css.css">
  4. <title>:: Login</title>
  5. </head>
  6.  
  7. <body>
  8. <form method="post" name="fLogin" action="http">
  9. <div class="login_layout">
  10. <table style="display: block; height: 80px; background: #333333; ">
  11. <tr>
  12. <td style="width: 100px;"><p class="formtext">Name:</p></td>
  13. <td><input type="text" name="inputPlayerName" maxlength="30"></td>
  14. </tr>
  15. <tr>
  16. <td><p class="formtext">Password:</p></td>
  17. <td><input type="password" name="inputPlayerPassword" maxlength="30"></td>
  18. </tr>
  19. <tr>
  20. <td>&nbsp;</td>
  21. <td style="text-align: right;"><input class="submitbutton" type="submit" name="submitLogin" value="Enter"></td>
  22. </tr>
  23. </table>
  24. </div>
  25. </form>
  26. </body>
  27. </html>

Wat doe ik hier nu mis?
EDIT: in FF is het (met doctype) net als de submit knop in een aparte tabel zit onder, mijn tabel in de form...

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline thomasje - 28/05/2008 19:49
Avatar van thomasje MySQL beginner Als je je doctype tussen de <head> zet, wat gebeurt er dan?
Volgend mij mag het daaran niet liggen maar je weet maar nooit.
Offline thomasje - 28/05/2008 19:54
Avatar van thomasje MySQL beginner Nou ik heb het altijd tussen de <head> geleerd.
Offline brechtjah - 28/05/2008 20:03
Avatar van brechtjah Nieuw lid
Sandernerd schreef:
[..quote..]
onzin, deoctypes moeten altijd bovenaan. Probeer eens een andere doctype, zoals transitional of frameset.

Heb ze alle drie geprobeerd, geen verandering...
Offline Godlord - 28/05/2008 20:36 (laatste wijziging 28/05/2008 20:37)
Avatar van Godlord PHP gevorderde "<table style="display: block; height: 80px; background: #333333; ">"

  1. <table style="display: block; height: auto; background: #333333;">


Dat zou moeten helpen.

Trouwens het ligt aan de CSS en niet specifiek aan de doctype-tag.


M.v.g. Godlord.
Offline Stefaan - 28/05/2008 20:41
Avatar van Stefaan Nieuw lid Komt indd doordat je browser hem net JUIST gaat weergeven door een doctype. heb je dus een foutje staan. Is het trouwens nie background-color: #333333; ?...
Offline brechtjah - 28/05/2008 20:41
Avatar van brechtjah Nieuw lid Thanks, maar,
height: auto,
zorgt in FF ervoor dat er enorme plaats is tussen mijn tekstvelden en button
en in IE nog altijd goed, gewoon mooi onder elkaar
Offline Godlord - 28/05/2008 20:44
Avatar van Godlord PHP gevorderde
Stefaan schreef:
Komt indd doordat je browser hem net JUIST gaat weergeven door een doctype. heb je dus een foutje staan. Is het trouwens nie background-color: #333333; ?...

In CSS mag background ook.

brechtjah schreef:
Thanks, maar,
height: auto,
zorgt in FF ervoor dat er enorme plaats is tussen mijn tekstvelden en button
en in IE nog altijd goed, gewoon mooi onder elkaar

Dat ligt aan je tags, attributen en je CSS. Doctypes hebben namelijk invloed op bepaalde dingen zoals hoogtes, breedtes en locaties.


M.v.g. Godlord.
Offline brechtjah - 28/05/2008 20:45
Avatar van brechtjah Nieuw lid Maar hoe kan ik dan ervoor zorgen dat mijn tabel dezelfde hoogte blijft, ipv te veranderen met doctype?
Offline Godlord - 28/05/2008 20:50
Avatar van Godlord PHP gevorderde
Sandernerd schreef:
haal hieght: auto dan eens weg?

Dat heeft weinig nut.

  1. <!DOCTYPE HTML PUBLIC "-//W3C//DTD HTML 4.01//EN" "http://www.w3.org/TR/html4/strict.dtd">
  2. <head>
  3. <link rel="stylesheet" type="text/css" href="login_css.css">
  4. <title>:: Login</title>
  5. </head>
  6.  
  7. <body>
  8. <form method="post" name="fLogin" action="http">
  9. <div class="login_layout">
  10. <table style="display: block; height: auto; background: #333333;">
  11. <tr>
  12. <td style="width: 100px;"><label for="inputPlayerName" class="formtext">Name:</label></td>
  13. <td><input type="text" name="inputPlayerName" maxlength="30"></td>
  14. </tr>
  15. <tr>
  16. <td><label for="inputPlayerPassword" class="formtext">Password:</label></td>
  17. <td><input type="password" name="inputPlayerPassword" maxlength="30"></td>
  18. </tr>
  19. <tr>
  20. <td>&nbsp;</td>
  21. <td style="text-align: right;"><input class="submitbutton" type="submit" name="submitLogin" value="Enter"></td>
  22. </tr>
  23. </table>
  24. </div>
  25. </form>
  26. </body>
  27. </html>


De p-tags zijn nu label-tags. Dit zou dan moeten werken in FF ;).


M.v.g. Godlord.
Offline brechtjah - 28/05/2008 20:58
Avatar van brechtjah Nieuw lid Ok heel erg bedankt het wordt nu overal correct weergegeven. Ik neem aan dat ik de css die op de paragraphs stond op de td-tags kan plaatsen. Anyhow, terwijl ik aan het googlen was zag dat 100% height & width, niet ondersteund wordt met doctype...
En die gebruik ik mijn div is 100% height en width. Hoe kan ik dan toch mijn layout van dat stukje behouden?
Offline Godlord - 28/05/2008 21:01
Avatar van Godlord PHP gevorderde
brechtjah schreef:
Ok heel erg bedankt het wordt nu overal correct weergegeven. Ik neem aan dat ik de css die op de paragraphs stond op de td-tags kan plaatsen. Anyhow, terwijl ik aan het googlen was zag dat 100% height & width, niet ondersteund wordt met doctype...
En die gebruik ik mijn div is 100% height en width. Hoe kan ik dan toch mijn layout van dat stukje behouden?

100% als value in CSS? Moet werken . Je kan altijd voor een validatie gaan als je toch meent dat het niet werkt. De validators vertellen eigenlijk wat de problemen van je website zijn en 100% is hier nog nooit aangemerkt geweest.


M.v.g. Godlord.
Offline brechtjah - 28/05/2008 21:02
Avatar van brechtjah Nieuw lid Ok, wel, ik ga nog wat googlen op centreren... thx
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s