login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

FF AND IE: Andere lay-out (Opgelost)

Offline chechu - 24/05/2008 19:06 (laatste wijziging 24/05/2008 19:12)
Avatar van chechuNieuw lid Hey,
mijn site cecicasariego wijkt visueel blijkbaar af in verschillende browsers en dat zou de css als oorzaak hebben. Kan iemand mij laten weten wat er aangepast moet worden zodat de site in alle browsers op dezelfde manier weergegeven wordt? Dankjewel.

titjes schreef:
Ik heb even je titel aangepast aangezien FF (Firefox) van Mozilla is! 

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline zointer - 24/05/2008 19:23
Avatar van zointer HTML gevorderde Validation Output: 313 Errors
los dat eerst op.
Offline chechu - 24/05/2008 19:35
Avatar van chechu Nieuw lid Als je goed kijkt, zul je zien dat die zogezegde fouten niet voorkomen op de site. Maar dat is terzijde en heeft hiermee niks te maken. Het gaat 'm om de css.
Offline zointer - 24/05/2008 19:48
Avatar van zointer HTML gevorderde
chechu schreef:
die zogezegde fouten niet voorkomen op de site.

Komen wel voor op de site, anders zal w3c deze niet weergeven.
En wij moeten volledig je code doorspitten om te weten wat er fout is(ik zie ze wel maar ga je code niet doorspitten 'sub-link'), er staat zelf css tussen je html.
Offline demich - 24/05/2008 20:02
Avatar van demich Nieuw lid Een simpele oplossing is de star-hack gebruiken.

Bijvoorbeeld staat een div in IE 10 pixels te hoog gebruik je volgende code
*margin-top:10px;
Dit wordt alleen gelezen door IE en niet door firefox

Zo kan je dus gemakkelijk je website in alle browsers laten zien (als je site in firefox werkt, doet hij dat ook wel in Safari)


Offline Pieter - 24/05/2008 20:06
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Dat is inderdaad een simpele oplossing, maar niet de mooiste.
Je code is verschrikkelijk lelijk en staat vol "zogezegde fouten" die echt wel fouten zijn.
Je zal er gewoon later in boeten bij zoekoptimalisatie, aanpasbaarheid, laadtijd enzovoort. En dat er hier en daar iets verspringt af en toe zal je er dan maar moeten bijnemen.
Dus het is helemaal geen zever wat zointer vertelde. Ruim je code op, dan krijg je misschien de mooie oplossing hier nog te zien. 
Offline demich - 24/05/2008 20:11
Avatar van demich Nieuw lid Ik geef toe dat de star-hack niet de 100% ideale oplossing is, maar als je 313 errors hebt en je moet die allemaal gaan op lossen ben je wel erg lang aan bezig.
En Internet Explorer kan nog altijd niet overweg met alle webstandaarden dus je moet sowieso hacks gebruiken.

Offline zointer - 24/05/2008 20:19
Avatar van zointer HTML gevorderde
demich schreef:
Ik geef toe dat de star-hack niet de 100% ideale oplossing is, maar als je 313 errors hebt en je moet die allemaal gaan op lossen ben je wel erg lang aan bezig.
En Internet Explorer kan nog altijd niet overweg met alle webstandaarden dus je moet sowieso hacks gebruiken.

Als je van die 313 mss de helft verbeterd zal waarschijnlijk de rest opgelost worden, w3c geeft soms twee fouten dat eigenlijk maar één is.

En van die hacks, dat moet je enkel maar in echt noodgeval gebruiken dus zelden. 
Offline chechu - 24/05/2008 20:49 (laatste wijziging 27/05/2008 08:20)
Avatar van chechu Nieuw lid Bekijk eens goed de validator, en dan de html-codes, en je zult zien dat de fouten niet voorkomen in de codes. De fout zit 'm hier:
Citaat:
<!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd">
<html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml">

Zointer, sportief van je dat je zegt dat je de fouten wel weet te zitten, maar ze niet zal geven. Bluf ?

Oplossing: http://www.dyna...hp?t=32544
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.353s