login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[DIV]Div wil niet meerrekken (Opgelost)

Offline SliceNow - 16/05/2008 21:06 (laatste wijziging 16/05/2008 21:06)
Avatar van SliceNowNieuw lid Beste mensen,

Wat ik wil is dat mijn div de rest van de pagina vult, dus dat mijn header gewoon hetzelfde blijft en de footer ook, maar dat de content dus gewoon meerekt met de grootte van het beeldscherm, en als de content groter is dan het beeldscherm dat deze ook meerrekt.

Nu heb ik dus dit:
  1. #paars5 {width:900px;}
  2. #paars5_b{width:900px; height:38px; background-image:url(images/vakken/paars5_b.gif);}
  3. #paars5_m{width:900px; background-image:url(images/vakken/paars5_m.gif); background-repeat:repeat-y;}
  4. #paars5_o{width:900px; height:21px; background-image:url(images/vakken/paars5_o.gif);}


#paars5 moet dus meerrekken met de pagina en
#paars5_m ook, verder is mijn html dus zo:
  1. <div id="header"></div>
  2. <div id="paars5">
  3. <div id="paars5_b">
  4. </div>
  5. <div id="paars5_m">
  6. </div>
  7. <div id="paars5_o"></div>
  8. </div>
  9. <div id="footer"></div>


Hopelijk heb ik jullie hiermee voldoende geïnformeerd met wat ik wil. En hopelijk kan een van jullie mij hier ook meer helpen.

Groetjes,
SliceNow

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline SliceNow - 16/05/2008 21:30
Avatar van SliceNow Nieuw lid Ja dat klopt ook wel, maar als ik dat doe dan wordt hij gewoon zo klein, maar ook als ik er geen tekst in heb staan dan moet hij gewoon de schermgrootte hebben.

Als ik idd height:auto; heb dan rekt hij mee met de tekst die ik erin heb staan, als ik nou gewoon height:100% doe , dan rekt hij niet meer indien ik meer tekst heb dan in die 100% past.
Offline marten - 16/05/2008 21:59
Avatar van marten Beheerder Zet je divjes in een container. geef deze 100% hoogte mee.
Offline SliceNow - 17/05/2008 10:40
Avatar van SliceNow Nieuw lid Dat heb ik ook al geprobeerd, maar hoe stel ik in dat ik bijv:

1e div hoogte 207px;
2e div hoogte 21px;
3e div moet de rest zijn;
4e div hoogte 40px;

Hoe doet ik dit, dus net als bij frames alleen nu dus bij div's?
Bij frames gaat het zo:
<frameset rows="207px, 21px,*,40px">
Offline StommePoes - 18/05/2008 16:42
Avatar van StommePoes Nieuw lid Eigenlijk kan je dit niet doen met huidige css : ( Wat je wel kan doen is een bepaalde-hoogte header en footer hebben, en ook wat andere divs met bepaalde hoogte, en datgene die de rest moet vullen, eigenlijk de container div is... de content van de div zou niet alles vullen, maar een achtergrondkleur wel.
height: auto laat de content en niet de rest van de ruimte de hoogte bepalen. min-height zet een minumum hoogte maar niet in IE6 en onder.

Je moet een 100% height formula gebruiken. Doe:
pseudo-html!
  1. <container>
  2. <header></header>
  3. <tweede div></div>
  4. <derde rest van pagina div></div>
  5. </container>
  6. <footer></footer>
  7. </body>


  1. html, body {
  2. height: 100%;
  3. }
  4. body {
  5. position: relative;
  6. background-color: watwilje;
  7. }
  8. #container {
  9. min-height: 100%;
  10. background: wat achtergrond kleur of afbeelding je wilt voor de rest-van-pagina div-- set achtergrond-kleuren in de andere divs dan
  11. }
  12. * html #container {
  13. height: 100%; /*IE6*/
  14. }
  15. rest van css
  16. #footer {
  17. height: een bepaalde hoogte;
  18. margin-top: -bepaadle hoogte;/*dit trekt hem boven de 100% hoog container*/
  19. }


Als je dit doen dan kan je wel "fake it" . De rest-van-pagina div zou niet echt vol-hoogte worden maar hij ziet er wel uit. Dat is de beste I kan bedenken... anders een table of iFrames, maar, ewwww... : )
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s