login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[CSS] divs positioneren (Opgelost)

Offline juul - 30/03/2008 18:58
Avatar van juulHTML interesse Ik ben begonnen aan het slicen van mijn layout maar nu is het probleem dat de CSS code in IE perfect werkt (wonder boven wonder) maar in FF niet. Dit ligt natuurlijk wel aan mij maar goed  

klik hier staat het voorbeeld online, open het maar even in IE en dan in FF dan zie je wel wat er fout is.

Voor degenen die het niet zouden zien  De header met de counterstrike afbeelding staat onder het bovenste menu. En de copyright komt uit de container...

Als jullie nog tips hebben voor mij zeg ze dan want dit is een van de eerste layouts die ik slice helemaal alleen van begin tot einde en ik denk dat er wel nogal wat fouten in de CSS code zitten.

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline simpleasy - 30/03/2008 20:29
Avatar van simpleasy Lid kan je je csscode effe tonen?
Offline Simax - 30/03/2008 20:37
Avatar van Simax Onbekend En wat is het probleem dan?
Offline juul - 30/03/2008 21:06
Avatar van juul HTML interesse Dat heb ik toch met handen en tanden uitgelegd en de bron code kunnen jullie zelf toch ook zien.

Plaatscode: 6379

Maargoed omdat ik begrijp dat jullie zo lui zijn.

En het probleem is dus dat .header, .menu_header_container overlapt.
Offline DrB - 31/03/2008 06:35
Avatar van DrB HTML interesse
juul schreef:
Dat heb ik toch met handen en tanden uitgelegd en de bron code kunnen jullie zelf toch ook zien.

Plaatscode: 6379

Maargoed omdat ik begrijp dat jullie zo lui zijn.

En het probleem is dus dat .header, .menu_header_container overlapt.


Ik denk niet dat iemand je nog gaat helpen als je zo'n reactie geeft, maargoed :-)
Offline juul - 31/03/2008 11:58
Avatar van juul HTML interesse Daar is toch niks mis mee ik bedoel daar alleen mee dat ik begrijp dat jullie ook niet goesting hebben om alle moeite van de wereld voor mij te doen. Dat was niet bedoelt als negatieve opmerking op jullie hoor...
Offline rredspike1 - 31/03/2008 14:28 (laatste wijziging 31/03/2008 14:33)
Avatar van rredspike1 Lid Opnieuw opslaan en dan de images als background laten terug komen in de <td>

css
  1. body {
  2. margin: 0px;
  3. }


html
  1. <table cellpadding=0 cellspacing=0>


+ ik zelf zou het .css bestand extern aanroepen, vind ik zelf persoonlijker wat netter in plaats van al die scripting in je bron (overzichtelijker)

  1. <link href=css/style.css rel=stylesheet type=text/css>


misschien dat dit werkt?
Ik gebruik namelijk ook FF, alles werkt perfect!
Offline juul - 31/03/2008 14:59
Avatar van juul HTML interesse Euhm, een layout met een tabel? Dat is helemaal niet volgens de standaarden van het internet maatje Trouwens is een layout vele elastischer in divs en vele gebruiksvriendelijker.

Externe stylesheet is ondertussen al gebeurt.

En in Firefox worden niet alle div's goed gepositioneerd kijk maar eens met IE7.0 eerst dan zie je dat daar bijvoorbeeld tussen de copyright balk en de content 8px ruimte is in FF is dat 0px...
Offline rredspike1 - 31/03/2008 15:06
Avatar van rredspike1 Lid heb ik niks geen last van en ik gebruik ook IE7 + FF!

En btw .. externe stylesheets worden nog steeds gebruikt! 

Tabellen gebruiken, gebeurt ook ligt er alleen aan wat voor site je maakt 

Wrom heb ik nergens last van als ik slice? en gebruik?
Dan doe jij toch iets niet goed?
Offline Martijn - 31/03/2008 15:08
Avatar van Martijn Crew PHP ik heb t andersom ik heb gesliced, en t werkte goed in FF en niet in IE (na een kleine aanpassing vanaf mij) alleen heb ik er nog neit naar gekeken 
Offline rredspike1 - 31/03/2008 15:15
Avatar van rredspike1 Lid hahaha :D lol
Offline juul - 31/03/2008 15:24 (laatste wijziging 31/03/2008 15:25)
Avatar van juul HTML interesse Allemaal goed en wel voor jullie. Maar dat heeft er allemaal niets mee te maken.  

En rredspike1 tof dat je me wilt helpen maar tabellen worden inderdaad gebruikt maar CSS heeft vele meer voordelen zoals snelheid, overzichtelijker, ...

En in FF begint die layout 6px van de bovenkant en die 6px komen van de .copyright_container maar die 6px moeten dus tussen de .copyright_container en .content_container zitten ipv de top van de pagina en de eerst volgende div 
Offline Aishla - 03/04/2008 19:36
Avatar van Aishla Nieuw lid heeej. ik wil even zeggen dat ik FF heb, en ik zie het geloof ik allemaal prima. ik zie die counterstrike afbeelidnge gewoon hoor =)
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.181s