login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Paar probleempjes

Offline miniejjj - 12/02/2008 20:20 (laatste wijziging 12/02/2008 20:20)
Avatar van miniejjjNieuw lid Hallo,

ik ben nog steeds een beetje bezig met Divjes, wat eigelijk helemaal nieuw is voor mij. Nu kom ik op de volgende 2 problemen.

In Firefox gaat het blok over het balkje van het menu heen. In IE is dit niet zo en zie je hem helemaal. Ik heb het al geprobeerd met margin-bottom: 2px; maar dit werkte niet. Kijk
Klik hier voor de site

Mijn 2e probleem is dat ik de content niet naast mijn menu kan krijgen. Ik heb het geprobeerd met een position: absolute; en dan goed gezet, maar in FF is dat weer heel anders dan in IE. Ook dit gaat over http://miniejjj.gratishosted.nl/v2/Fly-Net divs.htm

Kan iemand helpen? Bedankt  

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline skillat2 - 12/02/2008 21:13
Avatar van skillat2 HTML beginner Zet eerst alle marges op 0.
En vanuit daar marges aanbrengen waar je ze wil.

  1. *
  2. {
  3. margin: 0px;
  4. padding: 0px;
  5. }


Omdat internet-explorer 6 en lager nogal verschillen in marges kan je beter eerst firefox helemaal goed maken en daarna met IE fixes de rest fixen.

  1. <!--[if lte IE 6]>
  2. hier je style voor IE 6 en lager
  3. <![endif]-->


Je bent trouwens je doctype vergeten te definiëren.
Offline miniejjj - 13/02/2008 14:42 (laatste wijziging 23/02/2008 10:22)
Avatar van miniejjj Nieuw lid Oke, ik ga het nu proberen In ieder geval bedankt voor het helpen.

Doctype staat er inderdaad nog niet bij, zal ik zo ook gelijk doen.

Hoe kan ik er eigelijk voor zorgen dat een div helemaal naar boven wordt geschoven tot het niet verder kan?

Weet iemand het?
Offline Black_Mamba - 26/02/2008 22:21
Avatar van Black_Mamba Nieuw lid
  1. body {
  2. margin-left: 0px;
  3. margin-right: 0px;
  4. margin-top: 0px;
  5. margin-bottom: 0px;
  6. }

Die zorgt dat hij helemaal tegen de kant aankomt
Offline Jurgo - 27/02/2008 11:53
Avatar van Jurgo PHP interesse heb je bij de divjes een z-index ingesteld?
Offline Tanchelyn - 01/03/2008 00:36
Avatar van Tanchelyn Nieuw lid de manier die ik gebruik lijkt op wat skillat schreef.
alleen verkies ik om IE en de echte browsers een andere stylesheet te geven. Dat is het grote voordeel van css: de inhoud, in html, blijft dezelfde, maar de manier waarop de stijl wordt gegeven kan verschillen.

je doet dat met in de head je gewone link href="ff.css" te plaatsen en dan voeg je de volgende regel toe, waarin je de ( en ) vervangt door [ en ]:

<!--(if IE)><link href="ie.css" rel="stylesheet" type="text.css"><![endif)-->

dit zorgt ervoor dat browsers zoals firefox, opera en safari de ff.css stylesheet gebruiken, en IE de is.css krijgt voorgeschoteld.

Op deze manier hoef je niks aan je mooie code voor ff en vrienden te veranderen om ie ter wille te zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.179s