login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

relatief positioneren

Offline trash - 10/12/2007 16:38
Avatar van trashNieuw lid ik moet een site relatief positioneren met een linker kolom, vaste hoogte, en rechter kolom met variabele hoogte.

Als ik mijn rechterdeel wil positioneren met top: -500px; dan zet hij de div wel correct maar de browser blijft de plaats waar hij oorspronkelijke zou staan behouden waardoor mijn footer 500px te laag staat.

kent er iemand css hack om dit op te lossen

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 10/12/2007 16:41
Avatar van citroen Onbekend Anders oplossen, linker kolom absolute positioneren met top en left op 0px, rechterkolom ne margin-left geven van 120px ofzo (breedte van de linkerkolom + gewenste margin)
Offline trash - 10/12/2007 18:06
Avatar van trash Nieuw lid dan kom ik in problemen met mijn footer vrees ik... het probleem ligt erin dat alles moet meeschuiven als de rechterkolom groter wordt zonder dat er onderaan teveel ruimte te zien is...

zijn tabellen mijn enige oplossing?
Offline citroen - 10/12/2007 20:22
Avatar van citroen Onbekend maak 1 div links, maak 1 container met de rechterkolom in en de footer, zet enkel de rechterkolom op margin-left: 120px; en alles zou inorde moeten zijn. beetje spelen met divs dan kom je der wel, alles met tables gaat ook met divs.
Offline trash - 12/12/2007 13:47
Avatar van trash Nieuw lid hey thanks citroen, het combineren van relatief en absoluut positioneren is niet echt aan te raden imo...
maar de truuk met de margin-left en margin-top is idd een goeie oplossing!
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s