login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

SEO en display:none...

Offline remy - 04/10/2007 22:37
Avatar van remyPHP ver gevorderde Goedendag

Ik ben me aan het verdiepen in de search engine optimalization (seo) en nu lees ik overal dat divs met de toekenning display:none uit den boze is omdat zoekmachines je onherroepelijk uit hun resultaten zouden verwijderen.

Nu wil het geval dat ik dit toch af en toe gebruik, bijvoorbeeld bij ajax applicaties die mbv javascript berichten/reacties laten zien of juist niet weergeven.

In hoeverre is hier een oplossing voor?

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline citroen - 04/10/2007 22:41
Avatar van citroen Onbekend misschien een idee om text-indent: -5000px; te gebruiken. Wat er simpelweg voor zorgt dat uw tekst 5000px naar links wordt verschoven en dus van uw scherm verdwijnt maar toch in de broncode staat.
Offline vinTage - 04/10/2007 22:45
Avatar van vinTage Nieuw lid Dat is nieuw voor mij (dat je verwijdert word uit zoekmachines).
Je moet natuurlijk geen lokkertjes die niet gerelateerd zijn plaatsen.

Wat een andere optie is (dat gebruik ikzelf ook op mn site) is via javascript een div overschrijven.

Ik heb dus een div met daarin opmerkingen voor viewers zonder javascript of flash.

Die div woord dan door (bij mij swfobject) overschreven met daarin de swf die ik eigenlijk wil tonen.

Ik denk dat je een soortgelijk iets wel kan maken, maar dan voor je werkelijke content ?
Offline bertmelis - 11/10/2007 20:09
Avatar van bertmelis PHP interesse Waarom zou een site niet geindexeeerd worden omdat er display:none gebruikt wordt?

Wat wel zo is, is dat je minpunten krijgt als je bijvoorbeeld lokwoorden in het wit zet op een witte achtergrond waardoor ze niet zichtbaar zijn, maar wel in je code staan.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.155s