login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Positie div (absolute) verandert niet bij hiden div

Offline radem205 - 16/09/2007 18:42
Avatar van radem205Nieuw lid Ha,

Ik zit met een klein probleempje en wel het volgende:

Ik heb een footer op mijn pagina door middel van onderstaande code gepositioneerd:

  1. position: absolute;
  2. bottom: 0;


Nu heb ik een div die zichtbaar en onzichtbaar gemaakt kan worden. Wanneer de div onzichtbaar wordt gemaakt moet, logischerwijs, de inhoud onder die div opschuiven naar boven.
Dit alles gaat goed in Firefox, maar in IE(7.0) werkt dit niet. De "footer" div blijft op z'n plek staan en de rest van de pagina verschuift wel naar boven (= correct).

Waarschijnlijk heeft het te maken met de position: absolute.

Weet iemand hoe ik dit probleem kan verhelpen (door bijvoorbeeld javascript of andere css code)?

Alvast hartelijk dank!!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Bruud - 16/09/2007 23:00
Avatar van Bruud Nieuw lid kan je de div niet gewoon onderin plaatsen? zonder positioning??

Offline jerone - 17/09/2007 00:49
Avatar van jerone JS gevorderde Als het over IE gaat, heeft het meestal te maken met 'float' of 'width'.
Speel daar eens mee.
Offline Basman - 17/09/2007 13:37
Avatar van Basman Nieuw lid Ik denk dat je iets meer info (code) moet geven over de hele pagina. Welke andere divs heb je en hoe zijn deze ten opzichte van elkaar gepositioneerd?

Ik denk dat je, net als jerone ook aangeeft, met een float:left en een position: relative een eindje zou kunnen komen. Maar goed, dat is dus afhankelijk van de rest van je pagina.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s