login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

pdf in pagina plaatsen

Offline Dierre - 11/09/2007 13:12
Avatar van DierreMySQL interesse ik zou een pdf van een ledenlijst in op mijn website willen laten zien. Het is gewoon de bedoeling dat leden informatie (naam, adres, telefoon) van andere leden kunnen zien. Daar de ledenlijsten door de vereniging zijn gemaakt in excel lijkt mij de gemakkelijkste oplosssing het excel bestand als pdf op te slaan. IK heb al een paar pogingen ondernomen om die gemaakte pdf dan op de site te krijgen, maar dat lukt me niet. Weet iemand hoe je dit kan/moet doen?

tia
Dierre

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Cywood - 11/09/2007 13:17
Avatar van Cywood Lid Wat je kan proberen is een iFrame (inline Frame) te plaatsen op je pagina, en die laten linken naar het PDF bestand, nadeel van zo'n oplossing is wel dat de lezer een PDF programma (Acrobat Reader, Foxit Reader) geinstalleerd moet hebben om het bestand daadwerkelijk te kunnen bezichtigen.
Offline Wim - 11/09/2007 13:28
Avatar van Wim Crew algemeen met php kan je de data ook uitlezen (uit het .xls van exel), en dit nadien met de pdflib van php in een pdf pagina op je webpagina laten zien?
Offline Dierre - 11/09/2007 14:41
Avatar van Dierre MySQL interesse @wimmarien: staat hier dan ergens een tut van of kan iemand me daar een vb van gegeven hoe je moet uitlezen en een pdf maken?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s