login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Juiste codec voor filmpjes

Offline Hideoshi - 11/07/2007 16:38
Avatar van HideoshiHTML interesse Ik heb enkele filmpjes die ik op een site zou willen plaatsten, deze zijn afkomstig van verschillende digitale camera\'s maar naar welke codec/extensie moet ik deze omzetten zodat vrijwel iedereen deze kan afspelen zonder extra codec\'s te installeren ?

8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Krisken - 11/07/2007 16:39
Avatar van Krisken Nieuw lid up youtube zetten en zo afspelen? 
Offline Simon - 11/07/2007 16:40
Avatar van Simon PHP expert .avi kan iedereen die wmp heeft staan, afspelen
Offline Soebam - 11/07/2007 16:41
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Ik denk dat (bijna) iedereen wel DivX heeft. Windows Media Video doet het ook goed (zelfs voor linux, mac weet ik niet), en MPEG (2 tot 4) wordt wook aardig veel gebruikt.

Maar het beste is imo om een Flash speler te gebruiken, en .flv filmpjes. Dan heb je nooit gedoe met codecs, en ook geen gedoe met formaten en die lelijke embed enzo. Dus dat raad ik je aan .
Offline Hideoshi - 11/07/2007 17:31
Avatar van Hideoshi HTML interesse momenteel zijn het allemaal .mov filmpjes dat ik heb, 'k kan deze met total video converter omzetten naar zowel, swf als flv, maar 'k krijg enkel die swf afgespeeld als'k deze invoeg in dreamwaver. de flv doet niets ? En bij die swf hoe krijg je daarbij zo'n balkje met de standaard knopjes op ( start pauze volume en hoe lang het duurt)
Offline Soebam - 11/07/2007 17:56
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Je kan voor elk filmpje een aparte swf maken en die zo inladen. Maar beter is denk ik (en dat zal ook schelen in de grootte, en dus in je bandbreedte) om flv's te maken en die in te laden in een flash player.

Dus dan krijg je bijvoorbeeld http://bladie.bla.nl/video.swf?vid=mraaf
En dan kan je zorgen dat mraaf.flv wordt ingeladen. Dat is net als bij YouTube en DailyMotion enzo.

Hoe dat precies moet kan ik je zo niet uitleggen, maar er zijn prima flash tutorials te vinden hierover . Als je geen flash 8 tot je beschikking hebt zijn er ook nog een aantal downloadbare spelers die je mag gebruiken.

Succes!
Offline maigel - 11/07/2007 19:25
Avatar van maigel PHP beginner mpg is de beste keuze denk ik, of misschien wmv maar zeker geen avi, nouja toch geen divx of xvid avi want niet iedereen heeft die codec
Offline Hideoshi - 12/07/2007 18:28 (laatste wijziging 12/07/2007 18:31)
Avatar van Hideoshi HTML interesse heb mijn filmpje geupload op youtube, (als mpg) maar normaal zie je altijd het eerste frame van de video alvorens je op play drukt, maar dit is nu niet het geval, ligt dit aan het formaat misschien een andere codec gebruiken ?
Offline Soebam - 12/07/2007 19:37
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Hoe lang staat ie op youtube? Het duurt namelijk eventjes voordat youtube dat allemaal gemaakt heeft..
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.223s