login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

menu's (uitklapbaar)

Offline Johaninho - 24/04/2007 11:59
Avatar van JohaninhoNieuw lid Hallo,

Na lange tijd inactief geweest te zijn door school en werk heb ik eindelijk nog eens de tijd gevonden om mij met mijn grootste hobby bezig te houden, webdevelopment.

Voor het eerst sinds lang kom ik voor een opdrachtje te staan waarbij ik een "openklapbaar" menu nodig heb.

Niet een menu zoals in programma's maar iets als volgt:

link1
link2
link3
>sublink1
>sublink2
>sublink3
link4
link5

dus als ik op link3 klink moet ik de sublinks hiervan te zien krijgen.
Vervolgens als ik op pakweg link1 klink zou link3 zich volledig moeten dichtklappen en die van link1 moeten tonen.

Hoe kan ik dit het beste bereiken? Zonder dat hier al te veel JavaScript bij te pas komt. Daar heb ik namelijk een hekel aan daar de doelgebruikers vaak niet weten hoe ze js moeten toelaten ed. (Site voor intern gebruik)

Alvast bedankt.

Mvg,

Johan.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline phpfreak - 24/04/2007 13:02
Avatar van phpfreak PHP beginner Ik zou dit doen met een pagina systeem (php) dus dat de link ?link3=1 word en dan met php een controle:
  1. <?
  2. if ($_GET["link3"]){
  3. //submenu
  4. }
  5. ?>
Offline Johaninho - 24/04/2007 15:13
Avatar van Johaninho Nieuw lid en vervolgens een include vlak hieronder?
Of voor iedere uitgeklapte link een apparte pagina?

Lijkt me iig ook wel goed.

In ieder geval dat php gebruikt kan worden stemt me vrolijk.

Bedankt.

Mvg,

Johan.
Offline timo - 24/04/2007 16:17
Avatar van timo PHP ver gevorderde wat phpfreak voorstelt is natuurlijk als je liever geen JavaScript wilt gebruiken een goeie oplossing.. maar bedenk wel dat dit je enorm veel dataverkeer gaat kosten.. en irritatie van de gebruiker dat het menu steeds moet laden..
Offline mitchiee - 24/04/2007 17:43
Avatar van mitchiee Nieuw lid Bekijk dit hier eens, http://www.seoconsultants.com/css/menus/tutorial/

Groetjes
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.178s