login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

multiple selectieveld formulier

Offline break84 - 23/04/2007 09:10
Avatar van break84Nieuw lid Ik heb hier twee vraagjes over:
1 Hoe kan ik de grootte aanpassen van het vak, nu worden alle keuzes in 1 groot vak weergegeven, maar ik wil maar 1 regel zien. ALs ik size gebruik, dan kan ik niet naar beneden scrollen.

Vraag 2 heeft te maken met de verwerking van de invoer. De gegeven s van het formulier worden opgeslagen in een database, maar ik heb geen idee hoe ik de gegevens van een multiple selectieveld kan opslaan. Wie kan me helpen?

BVD

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline roelh - 23/04/2007 09:38
Avatar van roelh PHP gevorderde Multiple selectieveld?
Je bedoeld gewoon een dropdownmenu?
Kun je een size meegeven hoor, toch ? 
Offline break84 - 23/04/2007 09:41
Avatar van break84 Nieuw lid ja maar als ik size 1 mee geef, dan zie ik 1 regel, maar klapt de dropdown niet uit...
Offline Mad_Mike - 23/04/2007 09:45
Avatar van Mad_Mike PHP beginner Antwoord 1:
style attribute height misschien?

Antwoord 2:
dat weet ik niet zo 1 2 3, maar om daar achter te komen kan je ff testen:
  1. <?php
  2. var_dump($_POST['naam_van_multi_select_veld']);
  3. ?>

dan kan je kijken welke waarden dit veld heeft nadat je het formulier gepost hebt. En daaruit kan je kijken wat je moet doen 

Offline break84 - 23/04/2007 09:50 (laatste wijziging 23/04/2007 09:53)
Avatar van break84 Nieuw lid ik gebruik ASP en geen PHP, helaas. Maar bedankt. De height ga ik nu meteen even uitproberen

************************

Helaas, maar als ik de height aanpas kan ik om de een of andere vage reden niet meerde items selecteren.
Offline Mad_Mike - 23/04/2007 09:56
Avatar van Mad_Mike PHP beginner in asp is er vast wel een vergelijkbare functie als var_dump();

Ontwikkel je in Visual Studio? Dan kan je altijd in debud modus een breakpoint zetten en dan de waarde bekijken na de post 
Offline break84 - 24/04/2007 15:43
Avatar van break84 Nieuw lid nee, ik wwerk in homesite. Ik zal eens kijken hoe dat met var_dum();zit. Bedankt in ieder geval
Offline nemesiskoen - 24/04/2007 16:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Zoek eens in de tutorials hier... asp -> verwerking van formulieren
Offline marcor - 24/04/2007 16:40
Avatar van marcor Nieuw lid Wat wil je, een multiple selectbox óf een dropdownmenu??

dropdownmenu;

<select name="naam_van_dropdownmenu">
<option selected>Maak uw keuze</option>
<option value="1">Waarde 1</option>
<option value="2">Waarde 2</option>
<option value="3">Waarde 3</option>
</select>

de option value is de waarde die je vervolgend op kunt slaan
Offline break84 - 25/04/2007 09:08
Avatar van break84 Nieuw lid ik heb me suf gezocht op google etc. maar ik vind nergens informatie over hoe je bij een multiple select meerdere waarden in je database kunt opslaan. Op zich is het wel gelukt met de select, het bleek dat het in ff niet werkte, maar in IE wel.

Offline Thomas - 25/04/2007 12:08
Avatar van Thomas Moderator Hm, als je weet hoe ASP hier mee omgaat, kun je hier toch mee werken?

Voer een dump uit op deze ge-POST-e variabele:

  1. Response.Write Request.Form('multiple_select');


(oid)
Offline marcor - 25/04/2007 12:20 (laatste wijziging 25/04/2007 12:21)
Avatar van marcor Nieuw lid Ik weet alleen wat van PHP maar werkt dat niet op dezelfde manier?

Bij php is het zo dat je de waarden in een array plaatst en uitleest met een foreach loop.

De variabelen plaats je in de query en de query blijft zich dan herhalen tot alle waarden in de database zijn gezet.

Kun je hier misschien wat mee?

-edit-
Ik heb je al een vorobeeld gegeven van een dropdownmenu, wees eens wat duidelijker
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s