login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

wie gebruikt er

Offline bobby - 12/03/2007 09:04
Avatar van bobbyNieuw lid nog frames eigenlijk bij het maken van een website?
Wij leren nu frames gebruiken op school maar vind het echte zever want je maakt mooiere resultaten met CSS

Dit is mijn mening hierover en ik vraag nu jullie menig

bob

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Dark_Paul - 12/03/2007 09:07
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde Nee, frames zijn verouderd.
Bij ons op school leerden ze op Havo ook nog frames, wij waren al verplicht tot het gebruik van xHTML en CSS.
Frames zijn echt de meest suck-ass dingen imo (oops, ik heb nog een site van een jaar geleden in frames online staan..).
Om te beginnen is het handig, maar met xHTML icm CSS kan je vele mooiere resultaten behalen.
Offline Pieter - 12/03/2007 09:09
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Misschien moet je dat maar eens tegen de leraar zeggen. Heel dikwijls hebben die dat jaa-aaren geleden gezien als standaard, maar webdesign is nu eenmaal een vak dat evolueert. Misschien moet je leraar ook maar evolueren.
Offline Warbringer - 12/03/2007 09:14
Avatar van Warbringer Onbekend frames? meh... enigste van frames zijn iframes als ik ze gebruik.
iframes vindt ik wel fijn in sommige gevallen maar 'echt' frames... no thanks 
Offline nvleeuwen88 - 12/03/2007 09:20
Avatar van nvleeuwen88 HTML interesse Frames wat zijn die dingen ook al weer heel lang neit meer gebruikt:p
Offline Ibrahim - 12/03/2007 12:36
Avatar van Ibrahim PHP expert wat is eigelijk het verschil tussen frames en iframes ?
Offline Warbringer - 12/03/2007 12:42 (laatste wijziging 12/03/2007 12:46)
Avatar van Warbringer Onbekend frame verdeel je het hele scherm in stukken.
iframe dan heb je een link, klik je erop dat vernieuwt hij alleen DAT stukje (de iframe). dus de rest van de pagina gebeurt niks mee, soms wel fijn als je een grote site hebt met veel plaatjes en je wilt enkel een link met daarin tekst doorlinken. Hoef je de plaatjes niet opnieuw te laden en zo

---> http://www.html-site.nl/iframe.php
Offline Wave6 - 12/03/2007 13:29
Avatar van Wave6 PHP beginner Sorry dan ben ik echt een domme sukkel omdat ik ook gewoon frames gebruik weten jullie een beter idee om je pagina netjes verdeelt en geordend te krijgen?

grt
Offline Thomas - 12/03/2007 13:33
Avatar van Thomas Moderator Gebruik een scriptingtaal die de pagina's genereert uit logische eenheden.
Offline Jero3n - 12/03/2007 15:33
Avatar van Jero3n PHP interesse je kan het beste met css gaan werken, en anders met tabellen
Offline mens - 12/03/2007 16:22
Avatar van mens Onbekend Ik vind frames eigenlijk nogal lelijk, je maakt je site pas mooi met xhtml, css en php (php include kun je ook gebruiken i.p.v frames;-)
Offline Stijn - 12/03/2007 16:27
Avatar van Stijn PHP expert Frames zijn niet verouderd hoor. Je gebruikt wss bijna iedere dag een tooltje dat frames gebruikt........phpmyadmin is gebouwd uit 2 frames *shocked*. Je kan ze goed maken of je kan ze slecht maken en meestal is dat laatste een feit.

Iframes van hetzelfde. Zelf ben ik geen voorstander van (i)frames. Maak gewoon dat je structuur goed is.
Offline Jero3n - 12/03/2007 16:47
Avatar van Jero3n PHP interesse iframes zijn soms wel handig, maar frames.. nee, doe maar dan maar css. of tabellen, die zijn ook nog wel oke
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s