login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Div's vertikaal uitrekken

Offline jasperken - 24/02/2007 13:37
Avatar van jasperkenPHP interesse Hoe kan ik een menu (links van men pagina) de volledige hoogte van mijn pagina maken? Momenteel met height:100% is dat enkel de hoogte (in pixels van het explorervenster)
Maar ik wil dat dus voor de hele pagina, dit is mijn code:

  1. div.leftmenuStretch
  2. {
  3. position:absolute;
  4. left:20px;
  5. bottom: 0px;
  6. z-index: 0;
  7. width:265px;
  8. background-image:url(../images/layout/leftmenu_stretch.jpg);
  9. background-repeat: repeat-y;
  10. }


Ik zet de bottom op 0px zodat hij 0px van de onderkant af zou zitten. Blijkbaar werkt dit niet Iemand een idee hoe ik dit wel kan oplossen?

Alvast bedankt,
Jasper

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 24/02/2007 13:44
Avatar van vinTage Nieuw lid Je kan in die leftmenustretch de rest van je site maken, dus als de rest oprekt, dan rekt die leftmenustretch gewoon mee.

2 (of meer) losse divs naast elkaar zullen nooit dezelfde lengte hebben/krijgen als de ene meer content heeft dan de andere (mss wel met javascript)
Offline jasperken - 24/02/2007 14:02
Avatar van jasperken PHP interesse Euh... ik vrees dat dat niet zo goed gaat lukken aangezien men meeste div's absolute staan :P
Offline vinTage - 24/02/2007 14:05
Avatar van vinTage Nieuw lid Dan haal je dat weg ?
Met absolute werken maakt he geheel minder dynamisch.
Mijn kleine beetje css ervaring zegt dat je "absolute " zo min mogelijk moet gebruiken.
Offline jasperken - 24/02/2007 14:11
Avatar van jasperken PHP interesse
Citaat:
Mijn kleine beetje css ervaring zegt dat je "absolute " zo min mogelijk moet gebruiken.


Dat beetje ervaring heb ik dus niet xD tis men eerste site in css en divs 
Offline vinTage - 24/02/2007 14:13
Avatar van vinTage Nieuw lid Opnieuw beginnen dus, wat iedereen wel vaker moet doen als iets "de eerste keer" is 
Offline jasperken - 24/02/2007 14:17 (laatste wijziging 24/02/2007 14:21)
Avatar van jasperken PHP interesse Weet ik, maar het probleem is nu dat ik bijvoorbeeld 2 afbeeldingen heb... maar ik wil die laten overlappen, dat lukt toch niet zonder absolute of vergis ik me?

Dit is trouwens de pagina waar'k aan bezig ben: http://dev.techborn.be/techborn/

Maar die linker menu moet volledig uitgerokken worden... hoe kan ik er voor zorgen dat die absolute is en toch 'meegerekend' wordt in de rest van het design als normale div?
Offline Assailant - 24/02/2007 14:39
Avatar van Assailant Nieuw lid Misschien dat je hier iets aan hebt:
100% hoogte
Offline jasperken - 24/02/2007 15:03
Avatar van jasperken PHP interesse Oke, bedankt daarvoor Assailant ik heb het daarmee kunnen oplossen met die min-height... Enkel echt irritant dat IE min-height niet kent... maarja ik had niets anders verwacht 

Bedankt voor jullie hulp 
Offline vinTage - 24/02/2007 18:18
Avatar van vinTage Nieuw lid IE 7 kent wel min-height, dus binnen nu en een maand of wat ziet iedereen de site zoals hij bedoelt is/was
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s