login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[js/css] script werkt niet in XHTML (Opgelost)

Offline jerone - 18/02/2007 23:09
Avatar van jeroneJS gevorderde ik heb een script geschreven voor een splitterbar. het script werkt 95% goed en werkt in meerdere browsers (IE7,FF2,NS8.1,Opera9.1).
dus ik wilden hem in me site zetten, maar die is XHMTL en nu werkt het script niet meer in IE7, FF2 en NS8.1. wel in Opera raar genoeg.

ik wil dus weten wat er fout gaat, want ik kom er niet achter :-(
iemand een oplossing?

ik beide versies online gezet; klik hier

persoonlijk denk ik dat het iets met css is en miss incombinatie met javascript.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Stijn - 18/02/2007 23:38
Avatar van Stijn PHP expert raar in FF2 kan ik wel de verticale bar in xhtml verschuiven maar die horizontale niet. Volgens mij ligt het aan de CSS code en niet aan de javascript code. Kan je me es het verschil duiden tussend de xhtml en de html versie... 
Offline jerone - 18/02/2007 23:42 (laatste wijziging 19/02/2007 00:24)
Avatar van jerone JS gevorderde juist; de verticale bar werkt in HTML en XHTML, de horizontale bar werkt alleen in HTML en niet in XHTML.

Er zit geen verschil in, precies dezelfde scripts; kijk maar in de bron van de pagina's. alleen is het nu XHTML met doctype ipv van HTML.

Het ligt dus aan hoe XHMTL gelezen wordt en zijn daarbij hoorende eisen. maar ik weet niet welke hier van toepassing zijn 
Offline Stijn - 19/02/2007 01:14 (laatste wijziging 19/02/2007 01:16)
Avatar van Stijn PHP expert Ik stel voor dat je de HTML versie neemt. tenzij je echt op xhtml hamert?

volgens w3c heeft de html versie 4 fouten en xhtml 9 fouten.
Offline NCube - 19/02/2007 01:43
Avatar van NCube HTML beginner Ik zie wel dat je de onmouseover attributen van de tags met hoofdletters schrijft, terwijl het in xhtml verplicht is om attributen in lowercase te schrijven. Ik weet alleen niet of dit veel uit maakt voor het script.
Offline jerone - 19/02/2007 09:52 (laatste wijziging 21/02/2007 23:35)
Avatar van jerone JS gevorderde ik heb net de nieuwe versie online gezet;
hierin is alles lowercase en zijn zoveel mogelijk fouten eruit gehaald die niet nodig waren.
nog een x w3c gechecd;
- HTML 2 fouten: geen doctype en ONRESIZE herkent ie niet.
- XHTML 1 fout: onresize herkent ie niet.

maar dit kan toch niet mijn probleem veroorzaken, want dan zou die verticale bar ook niet werken. 

en jah, ik zou graag die script werkend krijgen in XHTML, anders moet ik weer helemaal me eigen site aan gaan passen en hopen dat dan weer werkt. 

--------------------------------- EDIT ---------------------------------
probleem is opgelost. na veel zoek werk bleek het een probleem te zijn met aflezen van maten van het venster; andere properties worden gebruikt bij doctype. hier meer informatie.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s