login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Kleurovergangen in CSS

Offline CHIR - 03/12/2006 20:41
Avatar van CHIRNieuw lid Ik vroeg me af of het via CSS mogelijk is kleurovergangen op de achtergrond te maken (bijvoorbeeld rood doorlopend naar groen).
Ik maak tot nu gebruik van een .jpg bestand als achtergrond, maar als zulke dingen ook in CSS kunnen is het natuurlijk veel handiger en minder zwaar voor de website.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Soebam - 03/12/2006 20:57
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Haha ja dat is mogelijk, en het lelijk! En al helemaal niet lichter voor je website. Gebruik dit alsjeblieft niet serieus:

http://www.desi...demo-1.php

Die maakt een heleboel horizontale rijen (divs) van 1 pixel hoog, met een kleur. Probeer maar eens..

Ik heb hem toegepast op een geintje van mezelf, een website compleet vormgegeven met css. Er komt geen image aan te pas:

http://soebam.runningrangers.net/cssonly/

CSS 3.0 gaat hoogstwaarschijnlijk gradients ondersteunen. Maar voordat dat goed ondersteund wordt door de meestgebruikte browsers zijn we toch wel een tijdje verder.. Voor nu kan je dus beter een image gebruiken 
Offline Pieter - 03/12/2006 21:59
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Het hoeft trouwens niet zwaar voor je site te zijn om een gradient te maken.
Je kan gerust een afbeelding van 1px hebben die je mbv css laat herhalen (repeat-x/y).

(offtopic: Nette site soebam, nooit gedacht om bijvoorbeeld eens mee te doen met gigastyle.be of zengarden?)
Offline CHIR - 04/12/2006 01:21
Avatar van CHIR Nieuw lid Ok dan, tnx voor de reacties, dan ga ik gewoon verder met mijn jpg-tjes en hou ik de ontwikkelingen wel een beetje in 't oog  
Offline Frisbee - 04/12/2006 11:48
Avatar van Frisbee HTML beginner Maar zoals pieterc ook al zegt: je hebt geen grote afbeelding nodig. Een afbeelding van 1px is genoeg en die kun je dan horizontaal of verticaal laten herhalen.

Het best kun je de afbeelding als gif opslaan omdat dit meestal maar een kleine afbeeling is.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.175s