login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Css Menu

Offline Simax - 31/10/2006 14:01
Avatar van SimaxOnbekend Beste mensen,

Graag jullie hulp bij het maken van een css menu. Ik hoop dat een van jullie een voorbeeld met uitleg kan geven voor het maken van een menu met css.

Ik zou graag een horizontaal menu willen met submenu's wanneer er geklikt word op een van de menu-opties.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

MvG,
Generix

7 antwoorden

Gesponsorde links
Offline BigTeddy - 31/10/2006 14:44
Avatar van BigTeddy Gouden medaille

PHP gevorderde
Dat doe je niet via css want hierin bepaal je enkel een style.
Je gebruikt hiervoor dhtml (javascript en html)
Offline Frisbee - 31/10/2006 15:43 (laatste wijziging 31/10/2006 15:44)
Avatar van Frisbee HTML beginner Met css kun je wel een submenu laten uitklappen wanneer je met de muis over het menuitem gaat. Als je eerst wilt klikken moet het inderdaad met javascript.

En ik zou zeggen: gebruik google eens..
Offline Soebam - 31/10/2006 15:46
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde Dat doe je niet met dhtml en javascript wat dat is lelijk. Dat doe je met css! 

http://www.site...amp;id=471
Offline Simax - 31/10/2006 16:02
Avatar van Simax Onbekend @Soebam
Deze is verticaal. Ik wil een horizontaal?

Alvast bedantk .

MvG, Generix
Offline Grayen - 31/10/2006 16:15
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde http://www.cssplay.co.uk/menus/index.html ;)
Offline BigTeddy - 31/10/2006 16:56
Avatar van BigTeddy Gouden medaille

PHP gevorderde
Citaat:
Dat doe je niet met dhtml en javascript wat dat is lelijk. Dat doe je met css!


Aan die methode had k eigenlijk nog niet gedacht, dus ter correctie. Je kan css gebruiken.

@Soebam
Over wat lelijk, handig, duidelijk is enzo kan gediscuteerd worden.
Offline Soebam - 31/10/2006 18:50
Avatar van Soebam HTML ver gevorderde @BigTeddy; Uiteraard en laten we dat hier vooral niet doen.

@Generix: Het is toch een tutorial? Als je het zou moeten overnemen dan was het wel een script geworden . Als je die tut begrijpt kan je gemakkelijk een horizontaal menu maken. Maar even in het kort:

Je hebt een link (<a>) en als je daaroverheen hovert, laat een <ul> met je submenu uitvouwen. Die geef je met css display: block; mee en zonder hover dus display: none;. En ohja, beter om hier geen absolute positionering te gebruiken ivm met verschillende tekengroottes enzo.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s