login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

'STYLE=' of 'normaal'?

Offline Dark_Paul - 18/06/2006 18:51
Avatar van Dark_PaulPHP ver gevorderde Ik las net dat Murfy <TD VALIGN="top"> een methode uit de oorlog noemde. (daarvoor was de oplossing STYLE="vertical-align:top;" )
Nou vraag ik me dus af, of het verschil uitmaakt of je alles in STYLE=".." zet, of gewoon 'ouderwets'. Is er een manier beter ofzo? Dan weet ik namelijk of ik dat ga aanpassen op mijn site (ik gebruik nu nog de 'ouderwetse' manier)

10 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Tuinstoel - 18/06/2006 18:54
Avatar van Tuinstoel PHP expert Ach ouderwets, het kan nog zeker wel. Maar als je met de wat nieuwere standaard xhtml gaat werken dan is het wel prehistorisch. Maar dan moet je niet eens meer met style werken, maar met classes en ids (Zoek maar naar een xhtml tutorial).
Offline Dark_Paul - 18/06/2006 19:02
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik werk nu wel met classes, maar niet voor alles, want dat is gewoon niet te doen. ik gebruik nu deze codes bijvoorbeeld:
  1. <TD CLASS="normal" WIDTH="40">

is 't beter om daar dit van te maken:
  1. <TD CLASS="normal" STYLE="width:40px;">

* met beter bedoel ik zodat 't compitable is met alle browsers, of is optie 1 dat ook al.
Offline Grayen - 18/06/2006 19:09
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde de tweede is beter, kheb het ff gechecken en ff een pagina aan gemaakt met een strict xhtml 1.0 doctype en hij komt met deze melding:

Line 7 column 25: there is no attribute "width"

dus je kunt beter gebruiken: <td class="normal" style="width: 40;">
Offline Tuinstoel - 18/06/2006 19:15
Avatar van Tuinstoel PHP expert Lol 't is wel enigszins dubbelzinnig. Je maakt al gebruik van een klasse, maar je doet daarnaast nog gewoon style={...}. Je zou ook gewoon 2 klasses kunnen oproepen, of de klasse normal aanpassen met je breedte?
Offline Grayen - 18/06/2006 19:23
Avatar van Grayen PHP ver gevorderde hoeft niet, stel je voor ik heb een tekst die ik een andere opmaak wil geven, omdat het een titel is dan zou ik dit neerzetten:

  1. <span class="titel">titel</span>


maar ik wil hem dit keer ook een ander kleurtje geven, anders als al mijn andere titels op mijn site, dan kan je veel beter:

  1. <span class="titel" style="color: #FF0000">titel</span>


gebruiken, anders word je css file zo onnodig groot. ;)
Offline Dark_Paul - 18/06/2006 19:32
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde dankje grayen, dan ga ik 't dus aanpassen. Een W3C validator had ook al eenp aar van die dingen jah, dat attribute WIDTH niet bestond.
@Tuinstoel: bijna alle cellen hebben bij mij class 'normal', maar ze hebben niet dezelfde breedte. dan zou mn stylesheet dus onnodig lang worden.
Offline Pieter - 18/06/2006 19:39
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Alles lowercase zetten is trouwens ook aangeraden.

Als bijna alle cellen de class normal hebben, zou je dan gewoon niet zeggen dat alle td's zo zijn? (ipv er nog een class aan mee te geven). De abnormale geef je dan maar een class "nietnormaal" ofzo mee.
Hoe variëren je breedtes dan?
Offline Dark_Paul - 18/06/2006 19:41 (laatste wijziging 18/06/2006 19:59)
Avatar van Dark_Paul PHP ver gevorderde ik bedoelde dat bijna alle cellen class normal hebben, maar ik maak gebruik van TD's en TH's. Maar is misschien wel een optie 
De breedtes variëren van 30 tot 300.
ps. ik ga toch maar een EXTERNE stylesheet maken, want 't wordt behoorlijk lastig om alles nog aan te passen.. had ik eigenlijk al meteen moeten doen, maar zo slim was ik niet ;)
Edit: ik werkt liever in uppercase, vind ik overzichtelijker..
Offline jeffreydv - 18/06/2006 22:37
Avatar van jeffreydv HTML beginner conclusie: het maakt niks uit. tis maar wat je zelf wil....
Offline Pieter - 19/06/2006 08:48
Avatar van Pieter Gouden medaille

SEO guru
Nog in de rand iets dat op w3school.com staat:

Waarom gebruiken we lowercase?

If you want to prepare yourself for the next generations of HTML, you should start using lowercase tags. The World Wide Web Consortium (W3C) recommends lowercase tags in their HTML 4 recommendation, and XHTML (the next generation HTML) demands lowercase tags.

En voor de niet engelstaligen, we gebruiken het voor de toekomst, xhtml e.d. vraagt lowercase.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.202s