login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Tabel volledig op pagina

Offline Maarten - 06/05/2006 16:35 (laatste wijziging 06/05/2006 16:35)
Avatar van MaartenErelid Elleuw,

stel dat ik een pagina heb met een aantal tabellen (het betreft een kasboek).
Per dag is er een tabel. In die tabel kan je een aantal rijen hebben:
- Factuur X
- Factuur Y
- Uitgave X
- Voorschot X
en bijvoorbeeld op een andere dag:
- Factuur X
- Uitgave X
- Voorschot X
Er kan dus een variërend aantal rijen zijn op een dag.
Nu gebeurt het wel eens dat je dus onderaan je blad nog wat ruimte hebt, en dat daar een tabel begint, en dat deze dan verder doet op de volgende pagina. Bestaat er een CSS-ding waarmee je zoiets doet als voeg-een-paginabreak-in-als-de-tabel-er-niet-volledig-op-kan?
Ik weet dat er paginabreaks zijn, maar als ik moet het aantal regels gaan bijhouden en op basis daarvan een pagebreak invoegen is dat niet erg precies en nogal omslachtig imo.

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 07/05/2006 10:14
Avatar van Thomas Moderator Je hebt het nu over webpagina's in HTML right? En je wilt die afdrukken met een printer zodanig dat tabellen (als dat nodig is) op verschillende pagina's worden afgedrukt (als ik het goed begrijp)?

Misschien is het een idee om enkel met pt / cm te werken voor de afmetingen van marges, tabellen, teksten en pagina's?

Wat je ook kunt doen is deze pagina's exporteren naar PDF - er zijn een aantal gratis klassen verkrijgbaar waarmee je met enige moeite tabellen kunt produceren.
Offline joolee - 07/05/2006 11:55
Avatar van joolee Nieuw lid @media print {
table {page-break-after: always;}
}
Offline Maarten - 07/05/2006 16:24
Avatar van Maarten Erelid @FangorN: dan stoot ik op hetzelfde probleem hoor..

@joolee: dat weet ik ook wel, maar dan komt iedere tabel op een aparte pagina.. ik wil zoveel mogelijk tabellen op 1 pagina maar ze mogen niet afgebroken worden.. als een tabel niet volledig op het blad kan moet hij helemaal op de volgende bladzijde beginnen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.158s