login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

IE/FF CSS rendering

Offline pepijnfens - 17/11/2005 15:37 (laatste wijziging 17/11/2005 15:37)
Avatar van pepijnfensLid Iedereen hier weet denk ik wel dat IE en FF verschillende elementen verschillend renderen, maar oplossingen zijn meestal moeilijker te vinden.... Vandaag stuitte ik (weer) op een probleem.
Ik heb namelijk een box (div) met content erin, met het volgende style sheet:
  1. .box{
  2. display:block;
  3. width:500px;
  4. padding:3px;
  5. border-left:2px solid white;
  6. border-right:2px solid white;
  7. /* achtergrondkleur doet er niet toe */
  8. }

Hieronder zet ik een plaatje neer, waardoor deze box mooi afgesloten wordt, je kent het principe wel denk ik. De 2 lijnen aan de zijkant mooi in iets anders laten overlopen etc.
Dus ik weet van firefox dat het plaatje dan 510 px breed moet worden, wil ik het even breed als dit blok hebben. Ik maak dus een mooi plaatje, zet het eronder en test het. En het werkte^^
Maarja, dan kijk je in IE, en zie je dat al je werk voor niets is geweest; IE houdt zich stug vast aan de 500px die gegeven zijn, en zodoende steekt het plaatje daaronder dus mooi 10 px uit.
Ik heb al van alles geprobeerd, maar krijg in beide nooit de kolom even breed, en dan begin ik me af te vragen of het eigenlijk wel mogelijk is  Is er een manier (liefst CSS, evt javascript) om te zorgen dat het plaatje in beide browsers mooi aansluit aan de box?

0 antwoorden

Gesponsorde links
Er zijn nog geen reacties op dit bericht.
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.162s