login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Cursussen

Offline Joel - 11/10/2005 15:07 (laatste wijziging 11/10/2005 15:20)
Avatar van JoelEigenaar Hellow sitemasters 

Ik zat net wat na te denken over Sitemasters, en ik vond dat die tutorials wel goed zijn voor extra informatie, maar uiteindelijk kan een beginner toch niet helemaal PHP leren als hij die tutorials wat bekijkt. Of voor andere talen zoals ASP en Javascript..

Daarom dacht ik om misschien een nieuw onderdeel op sitemasters te maken, namelijk "cursussen". Deze cursussen zullen mensen alle basisstappen uitleggen en tot een bepaald niveau brengen waar ze dan uiteindelijk echt aan de slag kunnen. In die cursusses worden ze dan constant verwezen naar tutorials en scripts, en misschien oefeningen dat ze kunnen proberen te maken.

Alleen kan ik dat natuurlijk niet op me ééntje realiseren, misschien leden die denken van "Ik zou wel zoiets proberen te maken voor PHP, HTML, ..." -> Reageer ! Crewleden mogen zich natuurlijk ook altijd aanbieden 

Stem ook op deze poll

PS: Voor goede cursussen wil ik eventueel wel een beloning geven. Dit valt nog te bespreken met enkele mensen.

Groetjes
Joël

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline b4nkr0bz0r - 11/10/2005 15:13 (laatste wijziging 11/10/2005 15:13)
Avatar van b4nkr0bz0r PHP gevorderde Ik denk dat ik wel wat kan schrijven over werken met string (strpos, substr, strtolower, strtoupper, ucwords, ucfirst....) Of als je wilt dat het wat makkelijker moet (dus echt de basis van de basis) wil ik wel wacht schrijven wat je allenmaal met PHP kan, en hoe je moet beginnen (over de extiensies, over localhost, porten forwarden enzo..)

Dit kan ik je denk ik wel bieden na wat inzet van mezelf.

EDIT: best wel geinig idee ook^^
Offline ThePhantom - 11/10/2005 15:13
Avatar van ThePhantom Lid Goed idee Joël :-)
Offline Joel - 11/10/2005 15:16
Avatar van Joel Eigenaar Een cursus is niet maar één deel, het is gewoon alles. Alle tutorials op sitemasters zouden moeten samengevat worden, en een grote cursus van gemaakt worden zodat als iemand die cursus helemaal leest en oefeningen maakt na elk onderdeel, dat die dan ook het zowat beheerst.

Misschien zouden we een cursus kunnen opstellen, die bewerkt kan worden door enkele mensen, zoals wikipedia. Als je dan voorbeeld een woord "variabelen" typt moet die verwezen worden naar de variabelen tutorial, maar alles goed samengevat zonder al teveel informatie dat je niet direct in het begin nodig hebt. Just the basics.
Offline vinTage - 11/10/2005 15:36
Avatar van vinTage Nieuw lid Zeer leuk iniatief !
Offline Redcap - 11/10/2005 15:48
Avatar van Redcap HTML interesse Ik kan wel de basis van Javascript schrijven 
Offline gothmog - 11/10/2005 15:54
Avatar van gothmog Lid Ik ben al 4 jaar bezig met html, lijkt me tof om een cursus te maken!
Offline nathanael - 11/10/2005 16:14 (laatste wijziging 11/10/2005 16:18)
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Ben wel redelijk goed in HTML + CSS en hetlijkt me wel leuk om het te schrijven 

Edit: hoort dit niet eigenlijk thuis in het nieuwsartikel-systeem???
Offline Dennis - 11/10/2005 16:24 (laatste wijziging 11/10/2005 16:31)
Avatar van Dennis Gouden medaille

Grafische expert
Misschien dmv capture screen + micro?
Werkt ook zéér goed!:)

Opnemen, mpegs op dvd knallen, en verkopen maar!^^
Offline gothmog - 11/10/2005 16:28
Avatar van gothmog Lid moet je het wel hebben he;-)
Offline Joel - 11/10/2005 16:41
Avatar van Joel Eigenaar Dat is handiger om programma's uit te leggen zoals dreamweaver, photoshop,... Met webtalen kun je daar weinig met aanvange 
Offline lasdesigner - 11/10/2005 18:26
Avatar van lasdesigner PHP beginner De basis van mySQL, dus select, insert, update, create etc.

Daar een handige curcus over, met veel voorbeelden. En kleine handige scripts die ze al kunnen gebruiken.
Offline Dolfje - 11/10/2005 18:32
Avatar van Dolfje Gouden medailleGouden medailleGouden medaille

PHP ver gevorderde
Ik wil helpen een systeem, of 1 maken voor sitemasters, zodat er gemakkelijk een cursus kan gemaakt worden.

Ik zou dit in 4 stappen realiseren:
1. inhoudstafel opstellen
2. schets wat er per stuk moet instaan (door members opmerkingen laten posten per stuk)
3. stukken mogen gegeschreven worden en verbeterd, maar alle versie blijven bestaan, zodat er geen vandalisme kan zijn.
4. stukken die af zijn, sluiten maar iemand laten de spelling checken.
Offline thyssimonis - 11/10/2005 18:38
Avatar van thyssimonis PHP interesse Ik kan wel een C++ curses maken!
Offline nemesiskoen - 11/10/2005 19:40
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
Citaat:
Ik kan wel een C++ curses maken!

No offence maar ik betwijfel of je wel kan verwezenlijken qua hoeveelheid vergeleken met een deftige PHP cursus. Je zou beter een tuto of zoiets maken, want als je een ECHTE C++ cursus wil maken moet je al zwaar gevorderd zijn.
Offline Keith - 11/10/2005 20:28
Avatar van Keith Grafische gevorderde @ Dennis
je moet al redelijk ervaren zijn met een programma als je het wilt uitleggen via capture screen en mic
ook is de kwailiteit van je mic bést belangrijk
Offline thyssimonis - 12/10/2005 00:21 (laatste wijziging 12/10/2005 13:14)
Avatar van thyssimonis PHP interesse Ik kan goede intro maken van C++
Veelen Begrijpen dat compileren niet zo goed en mij lijkt dus leuk om dan filmpje te maken, hoe je dat doet.
Filmpjes van PS is ook harstike leuk leer je meer van dan txt.

Ik denk zelf dat we niet meer zoveel tijd moeten besteden aan php maar meer aan de andere tallen die er zijn, zoals asp, asp.net, xml
XML is nog niet zo veel over hoe je nou echt kan gebruiken goed.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.177s