login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

monitor systeem

Offline PeterBuring - 28/09/2005 09:49
Avatar van PeterBuringHTML beginner ik ben gevraagd om bij een voetbalclub een monitor systeem te installeren.. dus er staat een pc en die moet output geven naar 2 monitoren die ongeveer 100 meter uit elkaar staan..
op de monitoren moet hetzelfde komen te staan als op de monitor van de pc... zoiets van clone screens zeg maar..

heeft iemand hier ervaring mee, in dit aanleggen?
zoja.. heeft diegene nog tips of manieren om dit het beste te doen
bvd,
peetr

16 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Sc0tTy - 28/09/2005 11:52
Avatar van Sc0tTy PHP interesse bij die monitors staan daar ook pc's bij (met internet ?)
Offline Steven - 28/09/2005 14:15
Avatar van Steven HTML interesse Een hele simpele is gewoon netscape. Deze copieert het beeld van de even genaamde "hoofd" computer, en weergeeft het op zijn beeldscherm. Je moet dan wel een locale verbinding/internet verbinding hebben.
Offline nathanael - 28/09/2005 17:29
Avatar van nathanael Gouden medaille

HTML gevorderde
Deze tutorial over tv-out kan je misschien ook eindje op weg helpen:

http://www.tweakzone.nl/tutorials/115/1
Offline PeterBuring - 30/09/2005 09:08 (laatste wijziging 30/09/2005 09:09)
Avatar van PeterBuring HTML beginner is het ook mogelijk om 1 pc te hebben en hierop 3 monitoren aan te sluiten.. en dat alle 3 de monitoren hetzelfde beeld geven?

er zijn bijvoorbeeld wel kastjes dat je 3 pc's op 1 monitor aansluit.. in dit geval moet het net andersom..
Offline Gerard - 30/09/2005 12:03 (laatste wijziging 30/09/2005 12:11)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Het probleem is dat normale monitor kabels geen 100meter kunnen en mogen overbruggen. Je zult dan toch echt moeten gaan denken aan andere oplossingen. Dit kan inhouden dat je speciale tv's moet gebruiken etc.

Edit: Ik zie dat we hier op school gebruik maken van tv's waar alleen maar een utp ingang op zit, het systeem ken ik niet precies maar just some more info.

Edit2: Op mijn oude stage maakte we gebruik van een bepaald systeem waarbij het bovenstaande makkelijker zou kunnen. Het was een KVM-OVER-IP switch. Aan de ene kant had je de pc, daar zat een kastje aan welke daarna alles wegzond over een dedicated utp kabel. Aan de andere kant zat weer zo'n kastje welke het weer omzette naar gewone kabels, daar zou je dan de monitor op aan kunnen sluiten.

Dit zou je dan weer aan kunnen sturen door bijvoorbeeld die splitter te zoeken of door meerdere goedkope videokaartjes in die pc te stouwen (PCI).
Offline Sc0tTy - 30/09/2005 12:06
Avatar van Sc0tTy PHP interesse dat gaat niet lukken met die afstand nee , het beste wat je kan doen is een goekope pc die via een lan kabel de dataleest maar er zal toch echt een pc meoten staan
Offline rutgerp - 30/09/2005 18:09
Avatar van rutgerp HTML interesse Volgens mij heb je ook een soort draadloos televisie.

Je sluit je pc aan op je ene tv.
Dan sluit je dat apparaat aan op die tv en het andere aparaat (ontvanger) sluit je aan op de andere televisie.

Volgens mij zag ik zo'n ding bij media markt?!
Offline cracker - 30/09/2005 18:23
Avatar van cracker Onbekend zolang je het RGB signaal enkele keren kan versterken is er niet echt een probleem.
Offline Duikboot - 30/11/1999 00:00
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Met geluid zou het een stuk makkelijker zijn D Gewoon een langer kabeltje ertussen. Maar waarom zou 100 meter monitorkabel niet werken Is dan de weerstand van het metaal in de kabel te groot ofzo
Offline cracker - 30/11/1999 00:00
Avatar van cracker Onbekend welke spanning loopt er door zo'n draadjern2 voltrnmet een 100-tal meter te overbruggen heb je slechts enkele millivolt aan de uitgang prnrnOok is het signaal op een zodanig hoge frequentie dat de stroompjes niet toekomen.
Offline Maarten - 30/11/1999 00:00
Avatar van Maarten Erelid Ik heb nog 2 schermen op een goeie 80 meter perfect gecloned..rnrnHoe je dat moet doenrnATIrnJe moet je tweede beelscherm uitschakelen in die eigenschappen (uitbreiden naar bureaublad blabla uitvinken), en dan in de eigenschappen van dat eerste scherm op 1 van die ati-tabbladen het tweede scherm ook aanzetten.rnNvidiarndat zat volgens mij in die quickpick in je taakbalk.
Offline Gerard - 30/09/2005 23:47 (laatste wijziging 01/10/2005 00:07)
Avatar van Gerard Ouwe rakker Murf, ik kan uit je reply niet opmaken of je gebruik hebt gemaakt van vga/dvi kabels of een andere methode. Zou je dit nog even kunnen toelichten? Ben benieuwd hoe je het gedaan hebt.

Edit: Dus ook gewoon een DVI kabel erop geknalt, wel netjes. Heb je veel moeten betalen voor de kabel dan?

"DVI Extension by Dr. Bott provides an extra 3 meters (10 ft.), extending the range of the display to a total of about 4.5 meters (15 ft.) from your Mac. This is the maximum distance possible using passive (non-powered) cables due to limits in the video signal."
Offline Maarten - 01/10/2005 00:05
Avatar van Maarten Erelid Het tweede scherm op de DVI-poort.
Offline Frederic - 01/10/2005 18:13
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde DVI over 80m? Ga je dan niet geweldig geen kwaliteitsverlies hebben? Ik heb voor een opendeurdag ook 2 schermen moeten gebruiken, en deze stonden om +- 50m van elkaar (dus 25m kabel nodig). Dit leverde echt crappy beeld op hoor. Maar wat voor kabel gebruikte je? Aaneengemaakte stukken of uit 1 stuk (is dat niet héél duur?)?
Offline Gerard - 01/10/2005 19:12
Avatar van Gerard Ouwe rakker Ik sprak toenstraks iemand die betaalde voor 25 meter VGA kabel al 200 euro. Hij zei zelf dat je hiervoor het beste een UTP omzetter kan pakken.
Offline Frederic - 01/10/2005 20:27
Avatar van Frederic PHP ver gevorderde Kan iemand me een linkje ofzo bezorgen naar een oplossen met UTP?
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s