login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Provider AND security

Offline T2000 - 09/09/2005 21:47
Avatar van T2000Lid Voor een kollega probeer ik wat ineen te steken op het web. Daarvoor hebben we wat hosting en alles ok. Maar ik moet vastellen dat ik geen security kan plaatsen op files (bvb een chmod 666 ofzo). Dit moet mijn provider doen???? Da's toch ni normaal. Hoe moet ik nu iets testen? Ik kan toch moeilijk elke keer naar provider bellen om een security aan te passen?

Ik werk met Wsftppro en bij een andere provider kan ik direct de security zien staan van files. Bij deze provider zie ik niks staan. Ik kan wel een file selecteren en er een 777 opzetten maar er gebeurd geen reet.

Is hier geen omweg? Want dit is echt PRUTSEN.

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Simon - 09/09/2005 21:58
Avatar van Simon PHP expert een php file maken met daarin
  1. <?php
  2. $dir= "";
  3. chmod($dir, 777);
  4. ?>

en dan bij $dir de file enzo zetten?
Offline TFOL - 09/09/2005 22:15
Avatar van TFOL PHP beginner verander die 777 maar even in 0777, anders zal het waarschijnlijk niet werken
Offline Gerard - 09/09/2005 22:15 (laatste wijziging 09/09/2005 22:16)
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
Ik werk met Wsftppro en bij een andere provider kan ik direct de security zien staan van files. Bij deze provider zie ik niks staan. Ik kan wel een file selecteren en er een 777 opzetten maar er gebeurd geen reet.

Is hier geen omweg? Want dit is echt PRUTSEN.


Al geïnformeert ofdat jouw hosting provider geen gebruik maakt van Windows 2003 Servers? Deze hebben namelijk geen ondersteuning voor chmod en de hosting provider zal dan inderdaad zelf bepaalde aanpassingen moeten maken zodat de files toch alles kunnen.

ps. Zat jij niet bij SoHosted? Ik herken je nickname van het forum daar. En die hosten idd op Windows Server 2003.
Offline T2000 - 09/09/2005 22:24 (laatste wijziging 09/09/2005 22:30)
Avatar van T2000 Lid ik heb eens wat nagezocht en die draaien blijkbaar op Pftpd. Blijkt dat ze daar in de config file 1 lijn zouden moeten toevoegen zodat users zelf security kunnen zetten op files. Dit is niet werkbaar. Da is goe voor wa frontpage enz, maar hoe moet een mens nu iets installeren en testen zonder security mogelijkheden.

Zou die oplossing van Simon werken ? hmmm... es testen.

Getest: ik heb die php van Simon's voorstel in zelfde dir als mijn aan te passen file gezet, dan filename ingegeven in Simon's PHP code, maar helaas.... blijkt niet te lukken.

Anyway, mijn ongenoegen mail naar support is onderweg...
Alvast bedankt voor jullie reakties.
Offline Thijs - 10/09/2005 09:51
Avatar van Thijs Crew hosting Je zit waarschijnlijk op een Windows server en zoals Proximus dat al zegt is het niet mogelijk om daar permissies op bestanden toe te kennen.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.185s