login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

PHP editor

Offline stenno - 24/08/2005 20:05
Avatar van stennoPHP interesse
Hallo ik zoek een PHP editor waarin je je gemaakt script kan testen (previewen dus). Nu heb ik natuurlijk Crimson editor gedownload en gekeken maar ik kon echt nergens Preview vinden. Weet iemand een Php editor waarin je kan previewen?? of weet iemand hoe je kan previewen in Crimson editor??

Help graag 

12 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Duikboot - 24/08/2005 20:07
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Php previewen? Dat kan toch alleen als je apache ofzo hebt draaien?
Offline webstab - 24/08/2005 20:07
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ik gebruik PHP Expert Editor. Ik heb nog een oude versie en kan dat al een beetje (zonder mysql gaat het) en het schijnt dat bij de nieuwe versie het heel goed ga (ook maar gelezen)
Offline stenno - 24/08/2005 20:10 (laatste wijziging 24/08/2005 20:10)
Avatar van stenno PHP interesse Ik heb geen idee maar ik ga beginnen met PHP. En wil graag mijn scripts testen !!

En bij HTML-kit kan je javascripts en Html scripts testen door het te previewen.

nou is mijn vraag dus of dat ook kan met PHP??? Zo ja met welke editor ??
Offline Heracles - 24/08/2005 20:33
Avatar van Heracles HTML beginner voor php previewen moet je denk ik toch een webserver als apache installeren. Ik heb nog nooit gehoord dat je met een editor php kan testen.
Offline vinTage - 24/08/2005 20:36
Avatar van vinTage Nieuw lid aangezien php "serverside" is zal je een editor moeten hebben met een ingebouwde server (bestaat dat ? ), of het gewoon op je local testen
Offline Legolas - 24/08/2005 20:42
Avatar van Legolas Onbekend Zend Engine parset PHP op parse errors en warnings (en geeft dus voorbeeld...), wat hij met MySQL doet snap ik niet helemaal want daar doen ze erg ingewikkeld mee bij config met Zend-Env servers oid 

Maar die werkt zeker flex:cool:
Offline Fenrir - 24/08/2005 20:45
Avatar van Fenrir PHP expert Als je PHP gebruikt dan sla je je .php bestand op in de map van je webserver. Daarna start je je browser (firefox/internet explorer/oid), en daar ga je naar http://localhost/ , en dan kun je je script testen.
Offline stenno - 24/08/2005 21:07 (laatste wijziging 24/08/2005 21:08)
Avatar van stenno PHP interesse ok je kan dus php niet previewen zoals dat kan bij html en javascript.

Hoe sla je zo'n bestand met *.php exstensie precies op in je map van je webserver?? om het vervolgens te testen in je localhost ??
Offline Duikboot - 24/08/2005 21:36
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde apache installen, php bestand in de map httdocs (kan ook met 1 't' zijn) en localhost bezoeken in je browser...
Offline Fenrir - 24/08/2005 22:12 (laatste wijziging 24/08/2005 22:14)
Avatar van Fenrir PHP expert Ik denk dat je windows hebt (anders stelde je deze vraag niet ), dus:

Er is een eenvoudig installatiepakket voor de nieuwste software waarmee je php-scripts kunt testen. Hierbij zit ook MySQL, en dit wil je zeker gaan gebruiken als je wat verder bent.

Wamp5: http://www.wampserver.com/en/download.php

Die installeer je dan, en dan kun je bij je webdirectory komen door rechtsonder op het wamp-icoon te klikken, en dan in het popupmenu: www directory. Daar maak je dan een nieuwe map (bijv. test), en daarin weer een php-script. (bijv. test.php). Dan ga je naar http://localhost/. Nu zie je een scherm met de map die je net gemaakt hebt, en als je daarop klikt kun je weer naar test.php gaan, en in test.php zet je dan je script.

Dus dan sla je het via je editor op in die map, zo kun je alle editors gebruiken. (ook notepad dus).
Offline DRUNK - 24/08/2005 22:12
Avatar van DRUNK PHP gevorderde Er zijn wel editors met syntax check maar daarvoor moet je wel PHP op je PC geinstalleerd hebben. De eerder genoemde oplossingen zijn idd. het beste, of je kiest een editor waarmee je de bestanden via FTP/SSH kunt openen/bewerken.
Offline stenno - 25/08/2005 07:12
Avatar van stenno PHP interesse
ok bedankt allemaal heel erg maar ik gebruik nu de tutorial van tuinstoel om apache, php en mysqyl te instaleren op mijn pc :D
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.176s