login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

hosting met php5 en postgresql

Offline Barato - 14/08/2005 17:53
Avatar van BaratoNieuw lid 2 dingen die je bij veel hostingbedrijven niet vindt (ik zou niet weten waarom).
daarom dus de vraag: ken je hosts die dit wel bieden??

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 14/08/2005 17:56
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
http://www.planetargon.com/hosting/
2e ding dat bij google tevoorschijn kwam als ik php5 en postgresql ingaf
Offline Gerard - 14/08/2005 17:58
Avatar van Gerard Ouwe rakker
Citaat:
ik zou niet weten waarom


PHP5 is te nieuw voor hosts, 4 geeft meer vrijheiden en verplicht de klant dan niet tot het moderniseren van zijn php scripts.

postgresql is een ontzettend goede database maar MySQL is op dit moment gewoon nog meer bekend. Je kan als hostingbedrijf niet van de ene op de andere dag overstappen op een andere databasesoftware, wat kan dit doen met de sites van klanten?

Even goed nadenken vanuit de hosting provider zijn kant en je had dit zelf kunnen verzinnen.
Offline freddyboeke - 14/08/2005 19:06
Avatar van freddyboeke HTML beginner Pcextreme heeft wel php 5, naast php4. Je gebruikt de 5 dan door bv index.php5.
Offline Barato - 14/08/2005 20:50 (laatste wijziging 14/08/2005 20:56)
Avatar van Barato Nieuw lid
Citaat:
Even goed nadenken vanuit de hosting provider zijn kant en je had dit zelf kunnen verzinnen.
nee, want het is grote onzin. jij bent blijkbaar geen hoster of een hele slechte.
Citaat:
PHP5 is te nieuw voor hosts, 4 geeft meer vrijheiden en verplicht de klant dan niet tot het moderniseren van zijn php scripts.
php5 is echt niet zo nieuw meer. versie 5.0.0 (stable) werd ruim 13 maanden geleden vrijgegeven.
verder kun je in php4 idd wat slordiger programmeren zonder dat je er echt iets van merkt, maar de verschillen zijn niet zo groot en elk script dat een klein beetje normaal geschreven is werkt gewoon met de zend engine 2.
Met het vrij populaire cms mambo was eerst wel een probleem (vooral in de modules dacht ik), dus dat kan wel een bezwaar geweest zijn, maar na 13 maanden mag dat toch ook wel opgelost zijn.
Bovendien kun je ook php4 en 5 naast elkaar installeren. Het is alleen jammer dat php5 dan vaak als cgi gedraaid wordt, maar tegenover de voordelen is dat te verwaarlozen.
Citaat:
postgresql is een ontzettend goede database maar MySQL is op dit moment gewoon nog meer bekend. Je kan als hostingbedrijf niet van de ene op de andere dag overstappen op een andere databasesoftware, wat kan dit doen met de sites van klanten?
hier weet je duidelijk echt niet waar je over praat. net zoals je crimson editor en kladblok naast elkaar kunt gebruiken, kun je ook gewoon 2 database servers installeren (of 2 webservers op verschillende poorten).
Mensen die met slechte software willlen werken en die het niet leuk vinden als ze geen fouten in hun queries mogen maken kunnen dan mysql gebruiken en de verstandige mensen kiezen voor postgresql.
Ze zijn allebei gratis, dus het vraagt alleen iets meer werk van de hoster, maar dat mag je best voor je klanten over hebben.

edit: php5 is trouwens gewoon een nieuwe versie en normaal wordt de software op servers ook regelmatig geupdate. de verschillen zijn idd groter, maar als in mysql 4.7.8 wel een error optreedt bij een fout die in 4.7.7 genegeerd werd, dan moet je ook ff je script aanpassen. (oke, dat is idd minder werk dan: 1 scriptje aanpassen ipv 10 o.i.d.)
je biedt als hoster denk ik toch de beste service als je beide versies ondersteunt.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.169s