login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Chat

Offline leendert - 13/08/2005 19:06
Avatar van leendertHTML beginner Ik heb pjirc_2_2_1_bin chat gedownload alleen hoe krijg ik een eigen channel netzoals ze hier op sitemasters hebben?

Als ik nu ga chatten kan je meerdere channels kiezen en dat is niet de bedoeling. Ze moeten alleen op de door "mij" aangegeven channel kunnen chatten netzo als hierop sitemasters.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline cowbeast - 13/08/2005 19:19
Avatar van cowbeast Onbekend die html pagina's die erbij zitten veranderen als je een beetje leest in de readme kom je er wel! Of G oogle:p 
Offline vinTage - 13/08/2005 19:29 (laatste wijziging 13/08/2005 19:48)
Avatar van vinTage Nieuw lid <param name="command2" value="/join #channel">
in de html opzoeken, en verander de #channel waarin jij het wilt hebben.

ik heb het net even gedownload en getest, het is ECHT simpel 
als je die parameter hierboven niet kan vinden, dan moet je hem gewoon er zelf inzetten, het enige wat wel bealngrijk is, is die command# , die MOET namelijk met 1 beginnen.
Het hoeft niet noodzakelijk die join te zijn, maar de commands moeten op volgorde, en met 1 beginnen.
Verder moest ik in de bijgeleverde htm nog een fatsoenlijke irc server invullen, en de poortnrs, dan werkt hij perfect
Offline leendert - 13/08/2005 21:23
Avatar van leendert HTML beginner @Vintage

Citaat:
in de html opzoeken, en verander de #channel waarin jij het wilt hebben.


Maar ik wil dus een channel netzoals hier bij sitemasters die alleen voor mijn website is en alleen ingelogd gebruikers op kunnen komen.
Kan ik daar gewoon 1323123 invullen ofzo?

En welke irc server en poortnummers moet je dan invullen?
Offline vinTage - 13/08/2005 21:34 (laatste wijziging 13/08/2005 21:35)
Avatar van vinTage Nieuw lid ik neem als voorbeeld even sitemasters.
sitemasters chatroom bevind zich op quakenet.
Dus moet je bij de irc server dit invullen.
Citaat:
<param name="host" value="de.quakenet.org">

De poort die daar gebruikt word is default 6667 tm 6669.
Dat is mischien een irc standaart dat weet ik niet.
Maar bij poort vul je dus deze regel in.
Citaat:
<param name="port" value="6667">

Dan wil je nog dat hij automatisch naar de chat van sitemasters gaat, dan vul je dit in.
Citaat:
<param name="command1" value="/join #sitemasters">

Als je een channel wilt joinen, dan begint dat altijd met #


Als je een EIGEN channel wilt op quakenet bijvoorbeeld, dan moet je een naam kiezen die nog niet bestaat natuurlijk, degene die daar als eerste binnenkomt word ook gelijk "moderator" van die chatroom.
Je moet dan asap L aanvragen (op quakenet) en jezelf door L te laten authen, op die manier kan je chatroom niet zomaar worden overgenomen.



edit: bij die irc server heb ik gewoon even mijn irc stelling genomen, er zijn nog andere servers hoor, die ook voor quakenet zijn.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.156s