login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Oude laptop

Offline webstab - 08/07/2005 13:28 (laatste wijziging 08/07/2005 13:29)
Avatar van webstabPHP ver gevorderde Ik heb thuis nog een oude laptop liggen met windows 95 erop. Ik zou daar graag op scripten (op reis). Maar daar staat geen browser/server op. Ik heb totaal geen idee wat ik daarvoor het beste download en ik vind ook nergens oude versies van browsers. Het liefst heb ik firefox/opera/netscape, maar als het niet anders kan mag het ook internet explorer zijn. Ik ben al 2dagen aan het googlen, maar ik vind niet wat ik er zou kunnen opzetten.

En dan nog het bijkomende probleem is dat ik enkel een diskettedrive heb. Dus het installatieprogramma moet er via diskette worden opgezet.

23 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Duikboot - 08/07/2005 13:37
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Firefox kun je er zo opzetten, zo groot is dat proggie niet, maar wel te groot om op diskette te zetten. En ik zat aan apache te denken als server. Kun je hem niet aansluiten op een andere pc (netwerk), en dan die bestanden erop zetten?
Offline webstab - 08/07/2005 13:50
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Nee,hij is zo oud dat dat allemaal niet gaat of ik moet dingens gaan bijkopen maar dat vind ik de moeite niet.
Offline Simon - 08/07/2005 14:06 (laatste wijziging 08/07/2005 14:07)
Avatar van Simon PHP expert je kunt gemakkelijk netscape erop zetten 
is maar 300 kb

ga hier naartoe met je goede pc:
http://download...e/_93.html
downloaden, op diskette zetten
en in de oude bak steken en je hebt browser!!
Offline Sole - 08/07/2005 14:26
Avatar van Sole Nieuw lid gebruik memory stick
die laptop zal wel een usb poort hebbe é
Offline zointer - 08/07/2005 14:44
Avatar van zointer HTML gevorderde portable firefox
Download daar Portable Firefox 1.0.4
Offline Ch0coschijt - 08/07/2005 14:46
Avatar van Ch0coschijt HTML interesse je kan het programma windows commander of total commander gebruiken om de bestanden te splitsen zo dat je het op meerdere diskettes kan zetten

die kan je hier Downloaden
Offline webstab - 08/07/2005 15:25
Avatar van webstab PHP ver gevorderde
Citaat:
gebruik memory stick
die laptop zal wel een usb poort hebbe
Nee,ik had het namelijk over een oude laptop.
Citaat:
je kunt gemakkelijk netscape erop zetten
is maar 300 kb
Bij dat installatieprog maakt hij verbinding met internet,maar er staat geen internet op.
Citaat:
je kan het programma windows commander of total commander gebruiken om de bestanden te splitsen zo dat je het op meerdere diskettes kan zetten
Ik heb winrar erop gezet, dus ik zal het is proberen
Offline Mythic - 08/07/2005 15:36
Avatar van Mythic HTML interesse messchien toch data kabel kopen kost maar 5€ en je moet niet zeggen van het is een oude laptop. want datakabel aansluiting zit al op pc van in 1990 dusja
Offline webstab - 08/07/2005 17:17
Avatar van webstab PHP ver gevorderde en wat voor soort kabel is dat dan? En op welke poort moet die zitten?
Offline Duikboot - 08/07/2005 18:36
Avatar van Duikboot Grafische gevorderde Dat vraag ik me ook af, ik heb nog een ding uit 92 staan, maar een poort waar eventueel zo'n kabel in zou kunnen heb ik nog niet gezien...
Offline biertie - 08/07/2005 18:41
Avatar van biertie Onbekend paralel? ben het niet zkr hoor, maar ht zou kunnen 
Offline webstab - 08/07/2005 19:54
Avatar van webstab PHP ver gevorderde com-poort
muis-poort
monitor-poort
printer-poort
en nog eentje,maar daar weet ik niet zeker was soort het is.
(Compaq contura 400C is het)
Offline biertie - 08/07/2005 20:24
Avatar van biertie Onbekend printer poort is parallelle poort 
dus mss gaat hijdaar wel in?
Offline SlashDotCom - 08/07/2005 20:26
Avatar van SlashDotCom Lid peis meer via je com-poort
Offline biertie - 08/07/2005 20:26
Avatar van biertie Onbekend com poort is van modem hé?
Offline SlashDotCom - 08/07/2005 20:27
Avatar van SlashDotCom Lid Bij mij is da usb
en modem kan toch ook via ethernet of firewire?
Offline Gerard - 08/07/2005 21:37
Avatar van Gerard Ouwe rakker Dat ding heeft dus zeker geen USB of ethernet?

Dan zou je kunnen gaan voor de methode zoals hierboven 'bijna' beschreven is; de seriele poort. Dit gaat niet zo heel snel maar een nachtje pompen en het staat er wel op.

Elke windows heeft ondersteuning voor een directe kabel verbinding.
Offline Mythic - 09/07/2005 10:44
Avatar van Mythic HTML interesse je kan via com poort printer poort en die andere is RL poort overzetten. maar die RL poort ga wel erg lang duren rapste is via u printer poort maar ik weet niet precies hou je dat moet doen. De methode die ik gebruik is zo een externe usb aansluiten op RL poort en dan alles op usb stick zetten 
Offline webstab - 09/07/2005 17:49
Avatar van webstab PHP ver gevorderde En wat voor soort kabel moet ik dan kopen?
Offline infinity - 13/07/2005 17:54
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
deze site kwam ik net tegen en ik dacht dat je dr mss nog wel wat aan zou hebben:
http://browsers.evolt.org/

je kan daar oude browsers downloaden;)
Offline CelestialCelebi - 14/07/2005 09:36
Avatar van CelestialCelebi PHP gevorderde Als ik jou was zou ik toch voor de LPT (parallelle) poort gaan hoor (16 bit/seconde), COM is een beetje heel traag (1 bit/seconde).

Je kunt gewoon naar een electronica-winkel gaan en zeggen dat je bestanden wilt overzetten van de ene naar de andere PC met een parallelle kabel, dan zoeken ze vanzelf wel de goede kabel uit lijkt mij. Weet niet hoe de ondersteuning van Windows 95 is.. Maar het is denk ik wel slim om erbij te zeggen dat op de laptop Windows 95 draait.
Offline webstab - 14/07/2005 10:28
Avatar van webstab PHP ver gevorderde Ondertussen staat het installatieprogramma van firefox op mijn pc, maar voor dat te installeren moet ik TCP/IP networking installeren. Hoe doe je dat?
Offline BonMarche - 14/07/2005 11:02
Avatar van BonMarche PHP beginner kun je er geen win 98 opzetten, maakt het een stuk makkelijker. of linux zonder overbodige programma's en grafische effecten.
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s