login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Not Authorized

Offline T2000 - 17/06/2005 09:20
Avatar van T2000Lid Ik zie op sommige sites dat ze niet toelaten om naar een bepaalde pagina van een site te gaan door ineens de volledige url in te type. Dat je dus vanaf de site zelf naar die pagina moet navigeren. Hoe kan ik zoiets voorzien? Wil je bvb naar mijn 'test.htm', moet je eerst via www.dummyname.be en zelf navigeren tot aan 'test.htm'. Een url met 'www.dummyname.be\test.htm' zou niet toegelaten mogen zijn.

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline nemesiskoen - 17/06/2005 10:54
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
hangt er allemaal van af.
Je kan bv. als je met '?pagina=systeem' werkt kunnen doen:

  1. <?php
  2. if( isSet( $_GET['pagina'] ) ) {
  3. //verdergaan
  4. }?>


Maar dan zit je rap binnen dmv gewoon test.php?pagina=test te doen.
In deze tutorial staat er beschreven hoe dat moet.
Offline T2000 - 17/06/2005 11:15
Avatar van T2000 Lid ok bedankt voor je hulp N.
Ga ik effe bekijken. Thx.
Offline Arnout - 17/06/2005 12:32
Avatar van Arnout HTML beginner Met $_SERVER['HTTP_REFERER'] kan je zien wat het laatste adres waar de browser vandaan komt. Misschien kan je dan controleren of dat je eigen site is of dat het van een ander komt.
Offline nemesiskoen - 17/06/2005 14:35
Avatar van nemesiskoen Gouden medaille

PHP expert
$_SERVER['HTPP_REFERER'] valt niet te vertrouwen. Door een of ander iets in mijn virusscanner is deze altijd 'blanco'. Dus ik zou zowiezo nooit op die pagina kunnen geraken.
Offline simontjeuh - 17/06/2005 14:37
Avatar van simontjeuh HTML interesse dat heb ik ook, is idd niet te vertrouwen, op Mafia-world maken ze daar gebruik van, en nou kan ik nooit spelen 
Offline prorsoft - 17/06/2005 16:26
Avatar van prorsoft PHP gevorderde ja, en met de W3C validator ook, nu moet ik alles handmatig laten valideren:(
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s