login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hoe maak je een site

Offline Sens - 27/05/2005 21:41 (laatste wijziging 27/05/2005 22:14)
Avatar van SensHTML interesse weet er iemand hoe je een site maakt een gratise plz zoals die pro dat doen is dat met html dat ze dat doen of hoe doen ze dat kan je een link van een prog geven of waar ik het kan vinden

ADMIN EDIT:
In het nederlands:
Kan iemand mij vertellen hoe ik een site kan maken? Het moet wel gratis zijn. Doen pro's dat met HTML, of op een andere manier? Weet iemand een link naar een programma, of een link naar een website waar ik meer informatie vind?

Dit kunnen de meeste mensen sneller lezen, en daardoor posten ze (betere) reacties.

14 antwoorden

Gesponsorde links
Offline infinity - 27/05/2005 21:43 (laatste wijziging 27/05/2005 21:44)
Avatar van infinity Gouden medaille

Grafische gevorderde
ehm in jouw geval zou ik eerst naar www.freewebs.com gaan als je een site wil.

en kijk anders hie bij tutorials->html->inleiding

en als programma zou ik maar frontpage gaan gebruiken. Zit bij het office paket van windows

Offline Fenrir - 27/05/2005 21:46
Avatar van Fenrir PHP expert Pro's doen dat met html. Voordat je een site kan maken door je html zelf te coden moet je eerst veel leren. Html is niet echt ingewikkeld, maar je moet veel uit je hoofd leren. Een handleiding voor html staat hier op deze site:
Citaat:
bij tutorials->html->inleiding
Als je dat niet wil leren kun je een WYSIWYG programma gebruiken: What You See Is What You Get. In zo'n programma kun je eenvoudig websites maken. Dreamweaver en FrontPage zijn WYSIWYG programma's, maar er zijn ook veel gratis versies op internet te vinden: kijk eens bij software.
Offline Dekin - 27/05/2005 22:31
Avatar van Dekin Nieuw lid Jah voor een echte beginner zou ik Frontpage kiezen.
Het is fijn en het maakt de codes.
Zo kun je het makkelijker leren. Maar ik zou tutorials doorlezen en scripts gaan uitproberen. Het voordeel is dat je je script in Frontpage hebt geplakt en dat je zonder kennis van HTML het toch kan veranderen. Met een beetje prutsen kom je er wel uit.
Trouwens cu2.nl is ook wel handig om een site te maken.
Bij mycu2.nl kun je script vanaf halen en daar word erbij vermeld hoe je je het moet gebruiken en wat het doet enz.
Hieronder staan wat sites waar je je eigen website kan maken. Een eenvoudige website.

www.kindertent.nl >> Is wel mooi en zeker wel voor een gratis site.
www.freewebs.com >> wat al is vermeld het is ook heel mooi.
Kijk anders is op mijn freewebs. Er staat niet veel op maar je krijgt wel een beetje een idee hoe je het kan maken.
www.kennisnet.nl >> ff bij leerlingen kijken en dan bij computers. Daar staat het ergens bij. Voor dit hoef je geen HTML te kennen. Maar wel handig.
En wat ik al zei: www.cu2.nl >> Je leert eenvoudig om te gaan met HTML. Zo heb ik het zelf ook geleerd:cool:.
Kijk maar eens op www.cu2.nl/fetgool.
Hij is nog niet echt veel aan omdat ik nu bezig ben met een andere website die strax onder www.dekin.tk komt te staan;-).
Noujah suc6:cool:.
Offline Steven - 27/05/2005 22:52 (laatste wijziging 27/05/2005 22:55)
Avatar van Steven HTML interesse @ Fenrir,

Dreamweaver is opzich niet zo'n makkelijk programma hoor... oke het is een uitstekende preview, maar een mooi programma is natuurlijk maar 10% of nog minder van je dan totaal bereikte site. Met alleen het 'handige' programma met What You See Is What You Get weergave erin heb je natuurlijk nog niets... Daar moet je ook mee leren omgaan volgens mij... 

&@ Dekin,

Met cu2 gebruik je toch niet echt HTML geloof ik hoor... tenminste als dat zou kunnen zou je die hele website kunnen verbouwen in dat middelste frame, dus echt html er mee leren lukt volgens mij niet 
Offline banana - 27/05/2005 23:28
Avatar van banana Onbekend ik denk dat je beter meteen html kan leren ;)
als je een beetje fatsoenlijke site wil heb je echt html nodig,
en wrm dan eerst met zon dom programma leren omgaan?
in die tijd ken je ook html leren 

[link]http://chatisland.e-dentify.nl/forum/index.php?pagina=tutorials_lees&id=8
Offline DeafBoy - 27/05/2005 23:32
Avatar van DeafBoy HTML beginner http://www.handleidinghtml.nl
Offline Sens - 28/05/2005 09:55 (laatste wijziging 28/05/2005 11:38)
Avatar van Sens HTML interesse ahja en ten eerste freewebs is bucht heb daar al eens mee gewerkt ma uwe site moet lang bestaan en actief zijn voor g er muziek kunt opzetten dus da wil ik niet voor de moment maak ik ze op de msn groups www.game-on.be.tt heb wel het adres veranderd 
Offline BigBug - 28/05/2005 10:00
Avatar van BigBug PHP expert Groups is echt dramatisch, dan kan je nog beter met freewebs o.i.d. werken!
Offline Mokka - 28/05/2005 10:02
Avatar van Mokka Onbekend HTML tutorials van Sitemasters

natuurlijk is een handig boek ook niet echt onhandig, aangezien je zo kunt leren wanneer je wilt.

Verder gewoon een gratis host nemen (een die dekin bv. heeft gegeven) en uploaden met een FTP programma. En natuurlijk lekker veel op sitemasters kijken! Van zien en oefenen leer je meer namelijk!
Offline banana - 28/05/2005 10:32
Avatar van banana Onbekend ik heb mijn php alleen maar geleerd bijna door op forums rond te kijken en af en toe een tutje te lezzen
Offline master666 - 28/05/2005 10:51
Avatar van master666 Lid Websites maken is echt niet zo moeilijk hoor, je moet er gewoon veel geduld voor hebben, dan lukt het wel

en het is als zwemmen eens je het kunt verleer je het nooit meer!

Begin met HTML te leren, door de tuto's op SM of een boek(ik zou beginnen met een boek)en probeer vooral veel uit!
Offline Legolas - 28/05/2005 10:59 (laatste wijziging 28/05/2005 12:03)
Avatar van Legolas Onbekend Als je echt goed HTML wilt leren, zou ik toch een boek kopen. Anders moet je maar neuzen op al die wm communities, bijv. Sitemasters.

Mokka edit: Niets bijv. gewoon moet je maar blijven op sitemasters 
Offline EclipX - 28/05/2005 11:56
Avatar van EclipX Lid Lol, uuhm hoe? Uuhm, mijn eerste site is gemaakt nog in Word, dan ben ik overgestapt naar Frontpage, daarachter naar Photoshop & Dreamweaver, en nu nog in de toekomst naar Flash 
Offline Legolas - 28/05/2005 12:16 (laatste wijziging 28/05/2005 12:20)
Avatar van Legolas Onbekend Mijn eerste site was ook in word, waar ik de hele tijd niet uitkwam was (toen was ik nog maar 9^^):
Hoe geef je een hyperlink een andere tekst, dus:

  1. //Mokka edit: Even goed uitwerken aub ^.^
  2.  
  3. <html>
  4. <head>
  5. <title>Eerste site</title>
  6. </head>
  7. <body>
  8. <a href='http://www.sitemasters.be'>SiteMasters.be</a>
  9. </body>
  10. </html>

dat lukte niet.
kwam omdat ik dus word gebruikte en het niet snapte
nou is het IETS anders^^
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s