login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Site's zelf hosten

Offline SmokaLot - 26/04/2005 20:48
Avatar van SmokaLotHTML ver gevorderde Momenteel maak ik websites voor andere mensen. Nu zou ik die liefst zo veel mogelijk zelf hosten zeker de site's die maar 1 jaar actief moete zijn. Momenteel maak ik dan een submap aan en laat ik de domeinnaam doorlinken. Meer mogelijkheden heb ik echter niet of ik moet per domeinnaam extra hosting nemen maar dit wil ik niet omdat mijn hostingpacket groot genoeg is.

Nu vroeg ik mij af of er geen mogelijkheden zijn om bv 1 packet te nemen van bv 1g space 15g traffic en dat ik die naargelang de vraag naar websites kan opsplitsen en dan gewoon een nieuwe domeinnaam kan aanvragen en die hier dan aan toevoeg?

Iemand een idee hoe ik dit best oplos en bij wie ik zulke packetten kan verkrijgen aan een democratische prijs?

Alvast bedankt

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Maarten - 26/04/2005 20:50
Avatar van Maarten Erelid Je kan adhv .htaccess het domeinnaam opvragen, en zo de juiste pagina weergeven.

Voor hosting kijk je maar onder hosten.
Offline SlashDotCom - 26/04/2005 20:52
Avatar van SlashDotCom Lid kan je dat niet met een reseller pakket?
Offline zointer - 26/04/2005 20:55 (laatste wijziging 26/04/2005 20:56)
Avatar van zointer HTML gevorderde dit doe ik via 1-eurohost en kan ik allemaal zelf instellen via plesk
[edit]dit is geen antwoord op SlashDotCom [/edit]
Offline SmokaLot - 26/04/2005 20:59
Avatar van SmokaLot HTML ver gevorderde @ zointer : dus je kan dit dan gewoon via plesk? mijn huidig account laat dit niet toe ook al betaal ik genoeg.

@ murfy kan je daar meer uitleg over geven aub?
Offline SvenP - 26/04/2005 21:04
Avatar van SvenP PHP interesse Wat jij nodig hebt is denk ik een eigen webserver,
een goede webserver is apache,
wat je daarbij nodig hebt is:
* Apache
* PHP
* Mysql

Er bestaan ook volledige pakketten zoals:
* Xampp (Linux/Windows)
* Sokkit (windows trial) Direct Download

Let op: er moeten wel poorten open staan op je router/firewall
als mensen van buitenaf de site zou moeten kunnen bekijken.
Offline zointer - 26/04/2005 21:06 (laatste wijziging 26/04/2005 21:30)
Avatar van zointer HTML gevorderde ja dat kan je via hun cp plesk, ik heb momenteel 4 domeinnamen op één hosting paket waarvan zelfs twee domeinen nog bij een ander gehost worden.
en in plesk kan ik instellen hoeveel space ieder site krijgt en trafic verbruik

[edit]@SvenP in nederland kan dit mischien maar hier in belgie zal da niet gaan een eigen thuisserver het wordt namelijk niet toegelaten op gewoone netverbindingen en als je het toch doet dan laat je trafic het
niet toe(te weinig)[/edit]
Offline p4u - 27/04/2005 00:54
Avatar van p4u Lid Regel een fatsoenlijk reselleraccountje ergens (ik zeg niks ), ik raad DirectAdmin aan.
Als je een beetje zoekt kan je relatief goedkoop aan zoiets komen.

Als je thuis host is het inderdaad in Belgie niet aan te raden en Nederland mischien wel, maar probeer dan maar eens bijvoorbeeld Zpanel (www.zpanel.com) op Webmin (www.webmin.com), hiermee kan je eigen hostpakketten indelen op je windhoos servertje thuis. Vraag me niet hoe je ze installeert, ik gebruik alleen linux & fatsoenlijke panelen 
Offline Thijs - 27/04/2005 09:50
Avatar van Thijs Crew hosting Wat jij bedoeld is inderdaad een reseller account. Ik kan je dit nu erg goedkoop aanbieden op een Linux server met het control paneel van DirectAdmin.

Wil je een demo proberen of meer informatie neem dan contact met mij op.
Offline Gerard - 27/04/2005 09:53
Avatar van Gerard Ouwe rakker Nice comment p4u.
Ik ben al langere tijd op zoek naar een (freeware) control panel om het beheren van mijn webserver thuis een stuk makkelijker te maken.

Heb je toevallig nog meer van die dingen? 
Gesponsorde links
Dit onderwerp is gesloten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.18s