login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Naam Sitemasters

Offline Joel - 15/07/2016 12:45
Avatar van JoelEigenaar Hoi hoi

Vaak denk ik hier over na en ben nog altijd niet er helemaal uit wat de beste keuze is.

Houden we de naam sitemasters? Of verzinnen we een nieuwe naam. Wat denken jullie dat de beste strategie is?

Het voordeel van een nieuwe naam zou zijn dat alle inhoud dan kan blijven bestaan op dit domein en we geen conversie hoeven te doen. Je kan dan doorverwijzen naar de nieuwe community site.

Nadeel van een nieuwe naam, is dat je geen naambekendheid hebt en terug vanaf "nul" begint. Je kan wel doorlinken van Sitemasters naar de nieuwe community, en kunt de leden val een e-mail sturen.

Ik dacht, ik gooi het even in de groep omdat ik er zelf niet helemaal uit ben.

11 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 15/07/2016 16:36
Avatar van Thomas Moderator Al is dit mogelijk het overwegen waard, zolang er geen sterke alternatieve naam is (met een beschikbare domeinnaam die je preventief zou moeten claimen) heeft discussie hierover niet heel erg veel zin denk ik?
Offline Joel - 15/07/2016 23:58
Avatar van Joel Eigenaar Goh, als je er van overtuigd bent dat het een goed idee is kan je beginnen met te zoeken naar een nieuwe naam.

Op zich vind ik de naam Sitemasters wel goed hoor. Maar misschien is iets vernieuwend wel leuk voor een nieuwe start.

Tis ook gewoon moeilijk om alle inhoud over te zetten. Das vooral de reden waarom ik hier aan denk, maar is misschien geen juiste reden moet ik toegeven.

Ik hoopte wat wijzer te worden na wat feedback.
Offline Jointjeff - 16/07/2016 00:26
Avatar van Jointjeff HTML interesse Ik zou het denk ik niet doen.

Met sitemasters.be heb je enige bekendheid opgebouwd, bij bezoekers maar ook binnen zoekmachines natuurlijk - verwijzingen van andere sites etc.. Ook gezien de vele inhoud: artikels, forum, etc. zou het zonde zijn dit niet mee te nemen naar de nieuwe site.

Misschien kun je wel goed afwegen wat nog te migreren en wat niet, maar in de basis zou ik zou veel mogelijk overzetten.
Offline Joel - 16/07/2016 10:11
Avatar van Joel Eigenaar Okay.

Ik kan wel veel overzetten, maar het is vooral moeilijk om overal een permanent redirect naar de nieuwe pagina te krijgen aangezien de mapping helemaal niet meer zal kloppen en de routing ook deels overeenkomt met de nieuwe routing maar ook niet helemaal.

Als ik gewoon zoveel mogelijk overzet, en de site opnieuw laat scannen. Verliezen we dan veel? Dat zou nog te doen zijn namelijk.
Offline Thomas - 16/07/2016 14:14
Avatar van Thomas Moderator Wat is er op tegen om alles over te zetten en voor een deel redirects te maken?

Ik zit niet zozeer met de kwantiteit, maar als je slechts een deel overzet gooi je mogelijk een heleboel kwalitatief goede dingen weg. Daarnaast heeft deze site ook een hele hoop ouwe meuk.

Ik snap dat het onmogelijk is om logica te formuleren die content op kwaliteit beoordeelt en op grond daarvan besluit deze over te zetten of niet, maar dat lijkt mij dus des te meer reden om niet op voorhand dingen weg te gooien.

Vanuit "conversieperspectief" heb je dan je werk misschien goed gedaan als je een groot deel overzet, maar bekijk het eens vanuit iemand die op zoek is naar informatie. Deze persoon heeft er weinig aan dat deze de ouwe meuk weer makkelijk kan vinden.

Volgens mij had ik een hele tijd geleden al een idee om een soort van knowledgebase op te bouwen parallel aan het forum / de scripts / de tutorials als daar echt interessante dingen / vragen / concepten voorbij kwamen, want (bijvoorbeeld) een heleboel vragen op het forum liggen ten grondslag aan dezelfde problemen. Nu zit je met een zee van informatie waar je iets mee moet, en heb je geen gecondenseerde vorm van dit alles waar je iets mee kunt. Dit idee is jammergenoeg nooit opgepikt.

We hebben nu dus een hele grote bak ongefilterde informatie van zeer uiteenlopende kwaliteit. Geen enkele keuze om hier blind in te gaan snijden lijkt mij een goede.

Citaat:
Als ik gewoon zoveel mogelijk overzet, en de site opnieuw laat scannen. Verliezen we dan veel? Dat zou nog te doen zijn namelijk.

We gaan er dan in eerste instantie niet op vooruit, lijkt mij. Misschien herstelt dit na verloop van tijd. Who knows. En misschien is dit het best haalbare, maar je zult nooit weten hoeveel nuttige dingen je hebt weggegooid en (daartegenover) hoeveel nutteloze dingen je (ten koste hiervan) in stand hebt gehouden.
Offline Wijnand - 18/07/2016 08:51
Avatar van Wijnand Moderator Ik zou sitemasters.be houden, maar kijken of je deze ook erbij kunt krijgen: http://sitemasters.nl/

En gewoon de data overzetten, maar ook uit zetten wat niet meer nodig is. Misschien die data nog wel beschikbaar maken (tijdelijk) op v2.sitemasters.be of iets dergelijks.

En wat belangrijker is, is dat er (veel) nieuwe content komt over allerlei zaken. Nieuwe tutorials over PHP (7), ASP.NET, AngularJS, MySQL (triggers, stored procedures, etc.) en noem maar op.
Het forum komt dan vanzelf wel weer in leven lijkt mij.
Offline Thomas - 18/07/2016 12:48
Avatar van Thomas Moderator
Wijnand schreef:
Ik zou sitemasters.be houden, maar kijken of je deze ook erbij kunt krijgen: http://sitemasters.nl/

Wat zou het verschil tussen sm.be en sm.nl dan worden? Daarnaast zul je je portemonnee moeten trekken dan waarschijnlijk, dit domein wordt aangeboden door een anonieme partij die veel moeite doet om anoniem te blijven...
Offline Joel - 18/07/2016 12:55 (laatste wijziging 18/07/2016 13:21)
Avatar van Joel Eigenaar Had ooit eens een bod gedaan van 300€ en ze hebben dat geweigerd. Ze gebruiken vooral het e-mailadres blijkbaar...

Misschien wel een goed idee om de oude sitemasters te hosten op v2.sitemasters.be zoals Wijnand voorstelt. Als er dan een 404 is op de nieuwe sitemasters.be kunnen we redirecten naar v2.sitemasters.be?
Offline Thomas - 18/07/2016 15:20
Avatar van Thomas Moderator sitemasters.nl
eigenaar: sonexo.nl
vraagprijs EUR 670 excl. BTW

glhf
Offline Joel - 18/07/2016 15:24
Avatar van Joel Eigenaar Ik pas 
Offline Wijnand - 18/07/2016 16:23
Avatar van Wijnand Moderator Ja, dat is wel wat veel voor een domeintje.
Lekker laten zitten dus.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s