login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Eenvoudig Self Hosted CMS Zonder Database Gezocht

Offline ecoracer - 11/06/2016 19:27 (laatste wijziging 11/06/2016 19:31)
Avatar van ecoracerNieuw lid Ik ben op zoek naar een eenvoudig Self Hosted CMS Zonder Database, het hoeft niet gratis te zijn, maar wel makkelijk te implementeren met eenvoudig gebruiksgemak voor onderhoud/aanpassen van de website.

Je vind wel SAAS diensten zoals CushyCMS, Surreal CMS, e.a. interessante (eenvoudige) diensten, allemaal handig maar dan ben je afhankelijk van hun bereikbaarheid.

Ervaringen en tips welkom!

3 antwoorden

Gesponsorde links
Offline remcobers - 11/06/2016 21:45
Avatar van remcobers PHP expert Zonder database een CMS? Wat is een database in jouw ogen?
Offline ecoracer - 11/06/2016 23:12
Avatar van ecoracer Nieuw lid Een database is moeilijke en lastige materie vind ik. Ik heb er geen ervaring mee. Misschien is het ook hier onbekend is onbemind.

Ik vermoed ook dat een database verplaatsen van de ene naar de andere provider een hele klus is daar je m.i. niet gewoon even alle data, dus ook de database, kunt verplaatsen door eenvoudig alles te kopiëren naar de andere provider.

Welk eenvoudig en lightweight cms met database raad u dan aan?

Alvast bedankt!
Offline Thomas - 12/06/2016 16:11 (laatste wijziging 12/06/2016 16:13)
Avatar van Thomas Moderator Een database is hét (of een van de ) middel(en) om informatie gestructureerd op te slaan. Voor elke applicatie die enige administratieve informatie bijhoudt zou je een database in kunnen zetten. Een database heeft voorzieningen die er voor zorgen dat de informatie klopt en consistent is, en dit ook blijft. Dit bereik je zonder gebruikmaking van een database niet zo snel, tenzij deze oplossing de principes van omgang met een database leent .