login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Enquete oud-leden

Offline Joel - 06/04/2016 10:04
Avatar van JoelEigenaar Hoi

Ik kreeg net een ingeving, ik deel het even met jullie zodat jullie feedback kunnen geven over het idee. Of het nuttig zou zijn, of niet.

Als we nu een enquete, heeeeeel kort, misschien 3 vraagjes ofzo, sturen naar een random lijst (10-50 man?), naar leden die vroeger wel actief zijn geweest om te vragen wat hen zou laten terugkomen naar de nieuwe Sitemasters.

Zouden we daar iets aan hebben, of gaat hen dat enkel maar irriteren zo'n mailtje? Ik wil graag weten waar ik de focus op moet leggen, al is dat ergens al wel ongeveer duidelijk, maar misschien kan dat toch nieuwe ideeën geven.

Alle soort reacties mogen op dit topic, positief...negatief. Want ik ben zelf ook nog niet helemaal overtuigd van het idee om oude leden te mailen om info te vragen, maar het kan denk ik wel nuttig zijn.

Thanks

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Wijnand - 06/04/2016 10:19
Avatar van Wijnand Moderator Dat kan goed zijn, ja!
Offline Joel - 06/04/2016 10:39
Avatar van Joel Eigenaar Eventueel kunnen we het ook ineens heel deftig aanpakken, en naar alle leden één sturen. Dit zorgt er misschien ook wel voor dat er weer interesse komt en dat enkele oude leden terug komen omdat ze benieuwd zijn en het wat meer komen opvolgen omdat ze weten dat er iets aan't gebeuren is?

Een enquete in PHP is nu wel snel geschreven. We zouden dan de URL kunnen mailen naar de oud-leden, met ook een link om uit te schrijven (anders krijg je weer, LAAT ME MET RUST, IK HAAT SPAM ).
Offline Wijnand - 06/04/2016 11:22
Avatar van Wijnand Moderator Ik zou niet naar alle leden doen, dat kun je beter doen als de nieuwe website live gaat. Éénmalig een mail sturen en dan is het klaar.
Offline Maarten - 06/04/2016 11:48
Avatar van Maarten Erelid Ik zou idd pas de mail sturen naar de volledige database als de nieuwe versie er is.
Dan komt iedereen sowieso minstens 1 keer kijken. Met wat geluk blijven ze dan wel.

Enquete zou ik persoonlijk niet invullen, maar wie ben ik 
Offline Thomas - 06/04/2016 14:41
Avatar van Thomas Moderator Enquete kan een goed idee zijn, maar hoe haal je hier weer bruikbare informatie uit, dat lijkt mij nog best een uitdaging, je moet dan ook echt veel zorg dragen aan het opstellen ervan. En je vantevoren goed afvragen welke dingen je (echt) graag beantwoord wilt zien.

Ik denk dat een eenmalig mailtje mensen niet snel zal irriteren, maar je moet er dan wel voor zorgen dat deze meteen telt, want misschien is de tolerantie na 1 mailtje wel op :].

Wat mij wel belangrijk lijkt is dat we dan ook iets kunnen laten zien, want als men de indruk krijgt dat ze voor niets ergens gaat kijken dan zullen ze dat niet snel een tweede keer doen. Wat @Maarten zegt dus (de eerste alinea dan).

Daarbij, ik heb niet de indruk dat sitemasters haar leden spamt. Tenzij je hier zelf voor kiest bij je instellingen. Ik heb nog nooit een nieuwsbrief ontvangen ;).
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s