login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hulp gezocht

Offline Digitoon - 06/02/2016 19:28
Avatar van DigitoonNieuw lid Beste leden,

Ik zit met een probleem en ik weet niet hoe ik het op moet lossen, laat staan dat ik het een benaming kan geven. Ik heb een website die geheel in HTML is. Nu wil ik op die website enkele PDF bestanden gaan zetten maar ik wil dan dat iemand die een PDF wil downloaden zijn/haar e-mail adres achter laat voordat dit mogelijk is. Ik heb al gekeken of ik iets kon vinden dat dit mogelijk maakt maar kan niets vinden. Ik weet ook niet hoe dat in ICT vaktermen heet want ik ben geen technicus. Ik had al gelezen dat zoiets kan met Javascript??? Is er iemand die mij hiermee kan helpen?

1 antwoord

Gesponsorde links
Offline Thomas - 06/02/2016 21:04 (laatste wijziging 06/02/2016 21:13)
Avatar van Thomas Moderator Wat je altijd kunt doen is dit "probleem" verkennen zonder bijkomst van techniek. Je zou als het ware het scenario kunnen schetsen van de functionaliteit die je wilt hebben.

ABSTRACT
Kort gezegd wil je functionaliteit waarbij iemand een PDF kan downloaden in ruil voor een e-mailadres.

Laten we dit nog wat verder verkennen:
Waarschijnlijk wil je niet dat deze "check" te omzeilen valt, oftewel, het PDF-bestand mag alleen "geserveerd" worden indien een e-mailadres wordt opgegeven.

Ook wil je waarschijnlijk niet dat elk willekeurig e-mailadres opgegeven kan worden, oftewel er moet een soort van verificatie zijn dat het e-mailadres ook echt behoort bij de persoon die het PDF-document wil, anders zou ik bijvoorbeeld lala@whatever.com invullen, en dat lijkt mij ook niet de bedoeling.

MINDER ABSTRACT
Een mogelijke (abstracte) implementatie voor deze functionaliteit is als volgt:
Gebruiker X geeft via een formulier zijn/haar e-mailadres Y op waarbij deze persoon zijn interesse laat blijken voor PDF-document Z.