login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Hogere pagerank zonder linkbuilding (Opgelost)

Offline GroundZero - 05/02/2016 12:12 (laatste wijziging 05/02/2016 12:21)
Avatar van GroundZeroLid Beste,

kort en recht toe aan het volgende.

Er komt tegenwoordig meer bij kijken denk ik dat gewoon een goede website maken.

Ik heb een aantal sites gemaakt die op Google insight 100/100 scoren voor Mobiel en Desktop. Op GTMetrix zitten ze ook boven de 98% wat na genoeg perfect is.

IIS scan tools geven letterlijk 0 meldingen, alles is dus in mijn ogen correct ontwikkeld.

Qua inhoud is er ook genoeg, het is niet dat er maar 3 pagina's zijn met 2 paragrafen aan tekst. Er zijn een groot aantal pagina's (allemaal grote sites) met een hoop relevante informatie welke per pagina uniek geschreven is.

Echter, de sites komen nooit op pagina 1. Ze staan onderaan pagina 2 uiterst pagina 3.

Als ik websites scan die op de eerste pagina staan dan komen deze bij lange na niet in de buurt van de kwaliteit van mijn sites qua programmering, grootte en snelheid dan.

Is het nu echt zo dat de rest, dus om op pagina 1 te komen (of dit nu positie 1 of positie 20 is, maar wel op pagina 1) puur een financieel plaatje is en je perse geld moet uitgeven voor AdWords en andere commerciële rotzooi om hoger op te komen? of dat je bakken met geld moet uitgeven aan een bedrijf dat linkbuilding doet voor je?

Want code technisch is alles (volgens de tests) perfect, en op SEO is niks aan te merken volgens tools... dus wat blijft er dan nog over? 

Zijn er nog andere dingen die je kunt doen of is de markt zo danig door Google overgenomen dat je niet meer ontkomt aan AdWords en Facebook campagnes en dat soort dergelijke dingen?

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 05/02/2016 12:57
Avatar van Thomas Moderator Mijn SEO kennis is inmiddels weer wat roestig, dus mogelijk is het volgende ondertussen achterhaald.

Het klinkt alsof het met je websites + de content (technisch gezien) wel in orde zit. Ook klinkt het niet alsof de websites reclamefolders zijn die geschreven zijn voor zoekmachines.

Vraag is wel, in welk marktsegmenten vallen de websites, en met welke keywords wil je gevonden worden. Stel je start bijvoorbeeld een (regionale) makelaarssite. Dan hoef je niet te proberen te concurreren op woorden als "hypotheek". Er zijn altijd grotere vissen wat dat betreft (die er waarschijnlijk ook (veel meer) bakken met geld tegenaan smijten voor "exposure").

Als je hoger op de ladder wilt komen zul je je misschien meer of simpelweg beter moeten onderscheiden? En als dit in het verlengde is van wat de bedrijven zelf nastreven (met andere woorden, hoe onderscheiden deze bedrijven of sites zich van andere, soortgelijke, bedrijven en sites) des te beter. Daar zou je dan een campagne aan kunnen wijden ofzo. Probeer de sterke punten op een unieke manier uit te lichten.

Het helpt waarschijnlijk ook om hierbij meerdere kanalen te bespelen. Ik ben zelf niet bepaald van de sociale media, maar dit kan zijn voordelen hebben; het zijn alle kanalen met potentiële geïnteresseerden.

En dat linkbuilding, ik denk toch dat het helpt als je vermeld wordt op andere (relevante) sites maar ook dit hangt nogal van het segment af. Ook dat is gewoon een vorm van netwerken. En hierbij bedoel ik dus niet linkfarms he . Kwaliteit > kwantiteit.

Het is moeilijk om een algemeen advies te geven voor specifieke sites want in elk van de gevallen zal er waarschijnlijk net iets anders moeten gebeuren. Wel zou je jezelf vragen willen stellen als "Wat wil ik uitdragen en hoe kan ik dat op een unieke (of ludieke) manier doen?".

Daarnaast is hier waarschijnlijk ook geen algemeen recept voor, en ook is het niet mogelijk dat alle sites bovenaan staan... Je zult een zekere vindingrijkheid moeten hebben of gewoon geluk moeten hebben. Of je speelt vals, maar dat duurt nooit zo lang .

Oh, ook iets wat invloed kan hebben op dit alles is de "senioriteit" van de site (hoe lang bestaat deze) en hoe vaak verandert de inhoud (nieuwe content).

En tot slot: misschien is het ook de manier waarop jij zoekt naar je site; is dit representatief voor de manier waarop andere naar jouw sites zoeken? Wanneer je misschien op een andere manier zoekt is de rangschikking van de resultaten mogelijk ook anders? Je zou dit als leidraad kunnen gebruiken, maar dan moet je er wel voor waken dat dit niet resulteert in het schrijven van content voor de zoekmachine.

Dit is zo gauw wat ik je aan algemeen / generiek advies kan geven .
Bedankt door: GroundZero
Offline GroundZero - 05/02/2016 13:05
Avatar van GroundZero Lid Goed advies stuk voor stuk dankjewel voor je antwoord! Ja ik vind het moeilijk allemaal om zonder bakken met geld uit te geven toch op pagina 1 te kunnen komen haha.

Het is inderdaad een goed idee van je om te kijken naar "wat onderscheid ons van de rest" en hier een campagne aan te weiden. Hiermee zou je inderdaad wel wat exposure moeten kunnen creëren.

Links was ook nog relatief lastig, ik heb hier en daar wel gekeken maar ze vragen toch al snel enkele honderden euro's voor één linkje, tikt toch wel aan als je dan een aantal links wilt hebben want één link zal geen verschil maken lijkt mij 

Ik ga eens onderzoek doen naar hoe jezelf te kunnen onderscheiden en hoe dit in een goede marketing te kunnen brengen.

Nogmaals dank voor je antwoord, helder en goed advies! 
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.166s