login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

compleet systeem gezocht.

Offline UpLink - 15/10/2015 13:42 (laatste wijziging 15/10/2015 13:43)
Avatar van UpLink... SiMa's,

Om een beetjede situatie te schetsen. We gebruiken momenteel volgende systemen:

- WebSpell (voor de website, gericht op eSports)
- OwnCloud (voor filesynch met verschillende mensen)
- Confluence

Ik zoek nu eigenlijk iets om dit alles bij elkaar te voegen en toch zoveel mogelijk functionaliteit te behouden die er nu al is. Natuurlijk liefst een gratis systeem of iets waar we een soort van sponsorred licence voor kunnen aanvragen ofzo.

Ik heb me al rot gezocht maar vind niet echt iets. Ik hoop dat iemand van jullie misschien zoiets kent.

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 15/10/2015 17:08
Avatar van Thomas Moderator Wat linkjes zouden wel handig zijn (je moet maar aangeven of deze kloppen).

WebSpell
webSPELL is a free Content Management System which was especially developed for the needs of esport related communities. Since a short while we are also offering an optimized and enhanced webSPELL version for the special requirements of non-profit organisations. The purpose of both systems is to offer a professional and free opportunity to create and administrate your own website in an easy and optimized way.

OwnCloud
ownCloud is a self-hosted file sync and share server. It provides access to your data through a web interface, sync clients or WebDAV while providing a platform to view, sync and share across devices easily — all under your control. ownCloud’s open architecture is extensible via a simple but powerful API for applications and plugins and it works with any storage.

Confluence
Confluence is where you create, organize and discuss work with your team.

---

En dan moet je er misschien even bijvertellen hoe je deze producten (samen) gebruikt (of samen zou willen gebruiken), en wat er niet lukt . You know, een soort van functionele spec dus.

Kan het zijn dat WebSpell niet (goed) uitbreidbaar is ofzo?
Of dat Confluence (goede) filemanagement mist?

Misschien is het handig dat je eerst de pijnpunten blootlegt. Daaruit komt misschien een heel ander beeld ten aanzien van het kiezen van een oplossing uit voort. Maak een grondige analyse van wat er "niet lekker werkt" en probeer te bepalen waarom. Hier komen mogelijk (nieuwe) gebruiks-eisen uit voort. Wat kun je op dit moment niet doen wat je zou willen doen?

Daarnaast moet je het wellicht zo zien, net zoals standalone applicaties zoals een FTP-client of een mail-client zijn er webapplicaties met een specifiek doel. Net zoals het onzinnig zou zijn om deze standalone programma's samen te voegen tot een monsterprogramma wat alles kan gaat dit misschien ook op voor webapplicaties. Tenzij je echt alles tegelijkertijd gebruikt?
Bedankt door: UpLink
Offline UpLink - 15/10/2015 19:39
Avatar van UpLink ... FangorN,

De links kloppen en sorry om deze niet mee te geven.

Wat het grootste pijnpunt is, is dat je voor elk systeem een aparte account nodig hebt.
Daarnaast is er ook en soort van luiheid onder de mensen tegenwoordig die het al teveel vinden om deze systemen in aparte tabbladen open te zetten.
Vandaar dus dat ik naar iets zoek dat al dit wat samenbrengt.
Een systeem waar je enerzijds ook een website-gedeelte hebt, een filemanager (zowel publiek als prive) en dan een systeem zoals Confluence waarmee je met je team kan samenwerken.
Als hiervoor 1 groot systeem bestaat, dan kunnen ze die excuses ook niet meer gebruiken :-)
Offline Thomas - 15/10/2015 19:49
Avatar van Thomas Moderator Constructies als CAS (zoals bijvoorbeeld OAuth of OpenID) zijn niet mogelijk?
Offline UpLink - 19/10/2015 23:58
Avatar van UpLink ... In de 3 systemen zijn die niet beschikbaar, anders had ik die al lang gebruikt.

Dat is de reden waarom ik dus op zoek ben naar een systeem dat die 3 kan vervangen.
Ik word echt grijs daarvan.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.161s