login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

batch-files via website

Offline UpLink - 27/03/2015 15:35
Avatar van UpLink... SiMa's,

Sorry voor de vage titel.

Maar ik heb mij al zat gezocht achter dit.

Ik heb een Dedicated Server waarop Windows Server 2012 draait.
Alle webgebeuren word geregeld via Plesk.

Daarnaast heb ik ook enkele CounterStrike:Global Offensive servers draaien.
Deze worden opgestart via een batch-bestandje (elke server heeft er eentje apart).

Nu is mijn vraag:

Weet er iemand van jullie een manier om via PHP of ASP (ik heb geen kennis van ASP) om die batchfiles te laten starten en stoppen en om hiervan de status op te vragen?

5 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/03/2015 13:15
Avatar van Thomas Moderator Wellicht is dit een alternatief voor command lines/batch files?
Offline UpLink - 29/03/2015 05:25
Avatar van UpLink ... Welja... ik heb nu in verschillende batchfiles de commands staan...
de bedoeling is om die via het web aan te kunnen roepen zoda deze kunnen gestopt worden of gestart worden...
Offline Thomas - 29/03/2015 15:16
Avatar van Thomas Moderator Die dedicated server heeft dus ook (al) een webserver draaien?

Zoniet, zou ik toch overwegen om die grafische variant eens te proberen omdat:
- het installeren van een webserver extra resources inneemt (en wss meer dan een simpele applicatie)
- hier via de officiele kanalen aan wordt gerefereerd en het de tools van steam zelf gebruikt (SteamCMD)

Via PHP batch files aansturen klinkt toch een beetje "hacky". Die grafische interface is een andere manier om hetzelfde te doen. Dat kost dan wat moeite maar waarschijnlijk minder om iets veiligs in PHP zelf te bakken?

De volgende link op sourceforge is wellicht iets, maar ik weet niet in hoeverre dit betrouwbaar, veilig of stabiel is: http://sourceforge.net/projects/csgowebadmin/

En anders is zelfs enkel SteamCMD iets wellicht?

Je zult jezelf wat moeten verdiepen in de materie maar ik zou in eerste instantie gaan voor een oplossing die makkelijk in het gebruik is. Remote desktop > grafische app en klaar?
Offline UpLink - 03/04/2015 02:21 (laatste wijziging 03/04/2015 02:25)
Avatar van UpLink ... de SteamCMD gebruik ik nu en dat is zoals het zegt in de CMD...
Ik heb voor elke CS:GO server dus een batchfile om die SteamCMD aante roepen samen met andere parameters...

Nu wil ik andere mensen binnen de clan ook de rechten geven om die servers te stoppen, starten of rebooten zonder dat ik hiervoor de RDP-login moet geven...

Qua resources hoef ik me niet echt zorgen te maken...
Een i7 met 48GB RAM en 2TB HDD...

Momenteel draaien daar 4 CS:GO servers op, een 128slot TeamSpeak3 en Plesk (voor het webgedeelte)...
In volle (meestal 's avonds) "spits" (als iedereen op TS3 en op de CS:GO servers spelen) hebben we een CPU-verbruik van ongeveer 10 a 15% en RAM-verbruik van een 5 a 10% ... dus om resources hoef ik me niet zo'n zorgen te maken...

Ik heb al enkele van die projectjes op sourceforge gevonden en uitgeprobeerd, maar ofwel zijn ze een beetje out-of-date en krijg je links en recht fouten omdat ze niet meer voldoen aan de huidige parameters of je moet alles handmatig staan configgen omdat de installers continu errors geven...

Vandaar dat ik dus liever gewoon de batch-files laat "runnen" of "killen" via het webgedeelte...

Trouwens... die Plesk geeft ondersteuning voor zowel PHP als ASP (maarvan ASP ken ik ni veel)
Offline valles10 - 13/04/2015 13:47
Avatar van valles10 HTML interesse En met:
  1. $str = exec('start /B path\naar\batch.bat');

Zo heb ik dat ook ooit gedaan met dezelfde intenties zoals jou.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.164s