login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Facebook Tab (Opgelost)

Offline finduilas - 28/01/2015 21:15
Avatar van finduilasPHP gevorderde Beste

Ik ben voor de eerste keer een app aan het ontwikkelen voor facebook..

Wat ik ondertussen heb:
De pagina wordt ingeladen op facebook via SSL. Ik heb een link tot de pagina. Alleen voorlopig voor mezelf. Maar ik wil deze app nu toevoegen aan 1 van mijn eigen paginas. En hier loopt het wat mank.

Ik heb een Facebook canvas pagina, maar deze krijg ik niet gekoppeld aan mijn pagina. Daarom heb ik een Page Tab aangemaakt.. Maar hoe ik het ook probeer, ik krijg deze niet toegevoegd aan mijn pagina..

Het klinkt voor sommige misschien wat raar, maar heeft er hier iemand ervaring mee? Welke stappen moet ik uitvoeren?

Doe ik iets verkeerd? Er blijkt ook wat code nodig te zijn van de SDK, of droom ik dit?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 28/01/2015 23:57
Avatar van Thomas Moderator Heb je nog gekeken naar / iets gedaan met de reactie op je vorige topic?

Als dat topic is opgelost, laat dit dan even (en eigenlijk eerst) weten.

Deel bij voorkeur ook je oplossing met de rest, zodat we hier allemaal iets van kunnen leren.
Bedankt door: finduilas
Offline finduilas - 29/01/2015 06:57
Avatar van finduilas PHP gevorderde @FangorN: Ik heb het gelezen, maar nog niet verder op doorgekeken. Een ander project krijgt nu eerst voorrang ;)..
Offline Thomas - 29/01/2015 15:32
Avatar van Thomas Moderator Techniek? Taal? De eerste stap in dit proces is de realisatie dat jij wellicht niet de enige bent met dit probleem.

Na 2 minuten googlen: How can I add a...l website?

En in 1 van de reacties daar:
Citaat:
You can also learn how to add apps to your Page using the instructions in our Help Center:
https://www.fac...6/?ref=u2u


Ik heb verder niet eens gekeken of dit precies is wat je nodig hebt, dat laat ik aan jou.
Offline finduilas - 29/01/2015 18:26 (laatste wijziging 29/01/2015 19:00)
Avatar van finduilas PHP gevorderde Ik had inderdaad al op google gezocht..

De eerste link die je gaf is voor apps die reeds er voor zorgen dat ze toegevoegd kunnen worden.. Die manier werkt dus nog niet voor mijn eigen app.

Verder opzoekingswerk gaf dus aan dat ik de SDK moet gebruiken.

Enkel geven ze de volgende code:

  1. FB.ui({
  2. method: 'pagetab',
  3. redirect_uri: 'YOUR_URL'
  4. }, function(response){});


Facebook geeft echter niet zo duidelijk aan wat je precies nodig hebt... Moet ik ze eerst laten inloggen met de SDK? Kan ik er voor zorgen dat de app wordt toegevoegd en dan de code aangepast wordt zodat niemand anders dat kan?

De uitleg van facebook is wat warrig, ... Vandaar dat ik hier postte of er iemand ervaring mee heeft.

De vraag blijft dus nog steeds of iemand een idee heeft welke stappen ik op vlak van code dan moet uitvoeren, zoals verbinding maken, login, kijken of ze rechten hebben, de app toevoegen,...


EDIT: Het is gelukt. Op 2 manieren zelfs. Ik zal ze beide uitleggen, zodat anderen dit eventueel ook kunnen ;). Ik maak gebruik van JQuery (en geen gewone javascript, iets eenvoudiger).

Code manier:
JQuery
  1. <script src="//ajax.googleapis.com/ajax/libs/jquery/2.0.0/jquery.min.js"></script>


Verder laad ik dan eerst de SDK van facebook. En ik probeer in te loggen, lukt dit niet, dan vraag ik om in te loggen. Als ik ingelogd ben laad ik de functie om de Tab toe te voegen.

Deze addTab is een simpele functie, als je weet dat je de URL van FACEBOOK APP moet opgeven, en niet zoals je vaak vind de url van je website.
  1. <script>
  2. $(document).ready(function() {
  3.  
  4. $.ajaxSetup({ cache: true });
  5. $.getScript('//connect.facebook.net/en_UK/all.js', function(){
  6. FB.init({
  7. appId: 'APP_ID',
  8. });
  9. $('#loginbutton,#feedbutton').removeAttr('disabled');
  10. FB.getLoginStatus(function(response) {
  11. if (response.status === 'connected') {
  12. console.log('Logged in.');
  13.  
  14. addTab();
  15. }
  16. else {
  17. FB.login();
  18. }
  19. });
  20. });
  21.  
  22. });
  23.  
  24. function addTab(){
  25. FB.ui({
  26. method: 'pagetab',
  27. redirect_uri: 'URL_VAN_DE_FACEBOOK_CANVAS_APP_OP_FACEBOOK'
  28. }, function(response){
  29. console.log("TEST");
  30. });
  31. }
  32. </script>
  33. </script>


Simpele manier zonder code, pas duidelijk na de code uit te voeren dat de URL gewoonweg verkeerd was:

Deze link invoeren als je ingelogd bent:
  1. https://www.facebook.com/dialog/pagetab?app_id=APP_ID&next=URL_VAN_DE_FACEBOOK_CANVAS_APP_OP_FACEBOOK
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.196s