login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

[Android] App uitrusten met database

Offline UpLink - 30/07/2014 21:19
Avatar van UpLink... SiMa's,

Ik ben samen met enkele mensen bezig met een Android App. Voorlopig is het nog een idee en we kunnen een gedeelte zelf al uitwerken, maar we stoten op 1 probleem waar geen van allemaal een antwoord op weet.

Om de situatie te schetsen:

We willen een app maken om barcodes te scannen. Tot daar kunnen we zelf verder. Maar we stoten op het probleem dat we na het scannen van een barcode ook zelf info met die barcode willen opslaan in een database. Dus hoe kunnen we bij die app een database meegeven die aanpasbaar is (eventueel naar een online database, maar ook een stuk lokaal voor als er geen internetverbinding moest zijn).

Is er iemand die daarmee kan helpen?

4 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 31/07/2014 00:30
Avatar van Thomas Moderator Heb er zelf niet veel mee gewerkt maar het klinkt alsof je op zoek bent naar een webservice. Hierbij stuur je via HTTP "opdrachten" naar URL's. Denk aan save/get/update/delete/sync/etc..

Je moet dus een soort van informatie-drager schrijven die kan communiceren met een webserver.

Bijvoorbeeld een REST API.

En afhankelijk van hoe veilig dat moet zijn zul je ook het eea aan authenticatie moeten doen. Hier zijn vast topics over.

Google: "safely communicate with a database in a mobile app through a web service"
tweede hit

Dit onderwerp is overigens niet PHP-specifiek, lijkt mij.
Offline Wijnand - 31/07/2014 08:32
Avatar van Wijnand Moderator Wordt het een native-app, html5-app of ééntje met bv titanium? Dat maakt een heel verschil mbt de opties.
Offline UpLink - 03/08/2014 07:03
Avatar van UpLink ... wel... Ik werk met Android Studio (opvolging van Eclipse) dus puur Java...

Heb er zelf nog niet veel ervaring mee dus op zich valt er links en rechts nog veel te leren...
Welke opties heb je bij welk soort app meer of minder tegenover de andere?
Offline Wijnand - 04/08/2014 10:24
Avatar van Wijnand Moderator sqlite databases moet je dan gebruiken.

http://www.devx.com/wireless/Article/40842
http://develope...abase.html
Bedankt door: UpLink
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.168s