login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

voice script

Offline batata - 11/02/2014 15:58
Avatar van batataLid wie kan mij helpen een voice script maken voor mirc die alleen belgie en NL voice alvast bedankt 

6 antwoorden

Gesponsorde links
Offline UpLink - 11/02/2014 17:30 (laatste wijziging 11/02/2014 17:49)
Avatar van UpLink ... ik weet hoe je mensen auto-voice kan geven via ChanServ... Maar of dit kan voor enkel Belgen of Nederlanders weet ik niet.

//EDIT:

Zal ineens het regeltje meegeven dan:

  1. /msg chanserv levels #roomnaam set AUTOVOICE 0


Dan krijgt iedereen die binnenkomt normaal automatisch een voice.
Offline batata - 11/02/2014 18:58
Avatar van batata Lid dat wil ik juist niet dat iedereen voice krijgt wil dat alleen belgen en Nederlanders ip voice krijgen ,dus ik wil dat alleen belgisch en NL ip voice krijgen 
Offline vinTage - 11/02/2014 22:53
Avatar van vinTage Nieuw lid Sinds de vraag wat kortaf is en de inzet nog korter, een reactie op dezelfde manier:

ip

Als je zelf nog geen 'voorwaarden' in je script in kunt bouwen, dan zeggen waar je vastloopt (of een devver huren, want kant en klaar copieren is een privilege )
Offline batata - 12/02/2014 13:26
Avatar van batata Lid vroeg me af of iemand hier mij een script kon maken die alleen de ip van belgie en NL voice geeft dus andere ips niet  
Offline Thomas - 12/02/2014 14:58
Avatar van Thomas Moderator Maar wat is het doel hier precies van? Het is geen garantie dat je enkel nederlands/vlaams(/frans?) sprekende gebruikers +v geeft?

Omdat iemand toevallig in NL/BE woont, wil dat niet zeggen dat iemand een bepaalde taal eigen is.

Omdat iemand toevallig niet in NL/BE woont, wil dat niet zeggen dat iemand een bepaalde taal niet eigen is.

Zoals ik al in mijn PM heb aangegeven heb ik geen verstand van IRC scripting, maar zoals vinTage aangeeft zul je een soort van IP lookup moeten gebruiken. En dat is nog geen absolute garantie: mensen kunnen nederlandse / belgische proxy's (of wat het toepasselijke woord ook is) gebruiken zodat het lijkt alsof ze daar vandaan komen.

Wat mij terug brengt bij mijn oorspronkelijke vraag: waarom is dit (de "locatie eis") zo belangrijk?
Offline batata - 12/02/2014 18:07
Avatar van batata Lid ja dat snap ik ben operator op een chatbox ook al is het belgisch en NL proxys maakt niks uit zolang die maar geen andere landen voice alvast bedankt voor de moeite
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.187s