login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Nieuwe style Sitemasters

Offline rredspike1 - 06/02/2014 20:59
Avatar van rredspike1Lid Beste iedereen.. ik zat vandaag eens te kijken op sitemasters en dacht dat deze site al heel lang dezelfde style heeft...ik weet niet, maar word het niet eens tijd voor een lekkere nieuwe frisse look?

9 antwoorden

Gesponsorde links
Offline vinTage - 06/02/2014 23:30 (laatste wijziging 07/02/2014 08:42)
Avatar van vinTage Nieuw lid Wat zeg je nu!?!?!?

Je gaat toch niet vragen om een goedlopend concept te verkloten voor nieuw/vers bloed, wat (misschien) voldoet aan de hedendaagse wensen?
Jij moet wel vrienden hier hebben om zo'n vraag te 'durven' te stellen    

edit: oh alleen look, never mind dan..
Bedankt door: Stijn, rredspike1
Offline keesgerbers - 07/02/2014 00:13
Avatar van keesgerbers Lid haha volgens mij zijn ze daar ook al jaren mee bezig xD
Offline Wijnand - 07/02/2014 09:19
Avatar van Wijnand Moderator Nee, met een frisse style zijn we niet bezig. Ook met V3 zijn we (nu) niet bezig. Het belangrijkste is de content en het leven in de community. Je gaat ook geen muren verven in een huis wat in brand staat. Eerst de brand doven, dan de schade opknappen en dan ga je weer verder nadenken over de rest van het huis zoals de style.
Offline Thomas - 07/02/2014 15:44
Avatar van Thomas Moderator @vinTage: hé ouwe mopperkont <3

@rredspike1: Ik ben het met je eens dat deze site al heel lang dezelfde layout heeft en mogelijk toe is aan een opfrisbeurt. Echter, de "novelliteit" van een nieuwe layout is snel weg denk ik. Daarnaast denk ik dat een nieuw design voor deze site best een monsterklus is. Enkel als het alleen een nieuwe "skin" zou zijn, zou dit al veel werk zijn. En het zou naar mijn mening zonde zijn als je het alleen bij skinning laat, sommige onderdelen moeten structureel aangepakt worden, zo laat hier en daar de navigatie te wensen over. Daar zouden dan eerst ideeën (en mockups of wat dan ook) voor opgesteld moeten worden. En mogelijk zijn er ook nieuwe ideeën / technieken die we in willen/kunnen zetten. Vergeet niet, dat als je voor herstructurering gaat, je ook nog rekening moet houden met "opgebouwd krediet" bij zoekmachines zoals Google. Je kunt volgens mij niet zomaar URL-naamgeving omgooien zonder een migratietraject, althans niet zonder verspilling van dit krediet. Je zou ons best kunnen betichten van luiheid, maar ik denk dat het onbezonnen of onvoorbereid ingaan van zo'n traject een grotere zonde is. Nogmaals, enkel een nieuw design == oude wijn, nieuwe zakken. En zoals Wijnand zegt: het gaat om de inhoud van het boek, niet om de mooie kaft.

Voor zover ik weet is er geen concreet plan voor een herdesign (noch voor layout, noch voor functionaliteit/structuur, noch voor migratie van oud > nieuw).

Ik weet niet of het je is opgevallen, maar er zijn meerdere stemmen die (al dan niet terecht) dit soort vragen stellen. Ik moet ze regelmatig gelijk geven in het geleverde commentaar, maar dit actie voeren vanuit de "oppositie" levert niets constructiefs op. Het enige waar dit (imo) voor zorgt is het verzieken van het beetje sfeer wat hier nog is. Ik denk dat sitemasters al heel lang in een patstelling verkeert, en misschien heb ik dit al (onbewust) geaccepteerd, maar anderen (nog) niet. Ik verwacht ook niet dat er iets gaat veranderen, ik lever mijn eigen bijdrage aan dingen die mij intereseren and that's it.

Dit soort topics mogen van mij best aangemaakt worden, zolang dit niet gebruikt gaat worden voor tribunegejoel, ik ben er niet voor om mensen monddood te maken maar als dit het zoveelste topic wordt voor stemmingmakerij, "I'm gonna have to put down my moderator-foot".
Offline rredspike1 - 07/02/2014 17:43 (laatste wijziging 07/02/2014 17:44)
Avatar van rredspike1 Lid @Wijnand en FangorN, ben het helemaal mee eens.
En zoals is gesproken:
Maar niemand die oude wijn gedronken heeft, wil jonge; hij zegt immers: “De oude wijn is goed!”’”

Daarom is het inderdaad goed om eerst een goed plan op te zetten, om het gehele plaatje volmaakt neer te zetten.

Oh ik moet eerlijk zeggen, dat ik niet eens op de hoogte ben van de 'brand' hier op sitemasters, wel viel het me op, dat het zo ontzettend rustig is hier.. ik vond en vind dit toch wel 1 van de leukere community's die er is, want heb ook wel op andere site's het e.e.a. gedeeld, maar daar was het een kliekje, waar je maar moeilijk tussen kwam, ook vanwege het jaloerse gedrag.

Zal ook zeker geen poll o.i.d. starten, want naar mijn mening heeft dat zowiezo niet zo heel erg veel zin, tenzij het vanuit de 'leiding' gebeurt.
Offline keesgerbers - 07/02/2014 18:14
Avatar van keesgerbers Lid ik heb verder geen bedoeling met mijn post, was niet serieus bedoeld (zie xD)
ik heb wel hier en daar discussies gelezen over v3 en vandaar kwam mijn reactie,
en van mij hoeft het ook niet, inhoud/gebruikers is idd belangrijker op dit moment

ik heb mij ook voorgenomen om meer actief te worden op sima, maar veel vragen/antwoorden blijven onopgelost staan en dat werkt af en toe ook wel wat demotiverend (bij mij)

Offline Thomas - 07/02/2014 19:56
Avatar van Thomas Moderator
Citaat:
maar veel vragen/antwoorden blijven onopgelost staan en dat werkt af en toe ook wel wat demotiverend (bij mij)

Dat komt denk ik omdat niet alle mensen op het knopje drukken / niet (meer) teruglezen of er reacties zijn op hun vraagstuk, bijvoorbeeld omdat ze het ondertussen al zelf opgelost hebben.

Kijk als het hier een stuk drukker zou zijn zou het belangrijker zijn dat de "regels" (aangeven dat een topic is opgelost en het sluiten ervan) worden nageleefd, maar als je nu een enkele bezoeker hiermee lastig gaat vallen jaag je ze alleen maar weg denk ik .
Offline keesgerbers - 07/02/2014 20:22
Avatar van keesgerbers Lid ik bedoel meer er komt een vraag, ik of iemand zoekt het uit en er komt dan totaal geen response op
Offline Stijn - 07/02/2014 21:10
Avatar van Stijn PHP expert
FangorN schreef:
Dit soort topics mogen van mij best aangemaakt worden, zolang dit niet gebruikt gaat worden voor tribunegejoel
:( that makes me a sad panda
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.222s