login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Geldige gemeentenaam toch niet aanvaard

Offline hugomiseur - 15/01/2014 08:30
Avatar van hugomiseurLid Ik ben de inwoner van een gemeente die door een aantal websites wordt aanzien als ongeldig, wegens maar 2 letters, namelijk As. Onder andere de NMBS ticketing site geeft een foutmelding: "sorry, er is een probleem opgetreden tijdens het verwerken van uw betaling, gelieve onze webmasters te verwittigen" (ongeveer). Omdat dit niet de enige site is met dit fenomeen vermoed ik dat de validatieroutine iets is dat door een aantal webmasters wordt gekopieerd en ik ben op zoek naar de oorsprong zodat deze spijtige fout uit de wereld wordt geholpen. Kan iemand me op weg zetten?
Hugo

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 15/01/2014 13:44
Avatar van Thomas Moderator Er is altijd een kans dat formuliervalidaties zorgen voor goedkeuring van verkeerde invoer en afkeuring van goede invoer.

Als er geldige gegevens worden ingevoerd die worden afgekeurd dan is ofwel de validatie-strategie te streng (ik keur alleen A, B of C goed (whitelist) of keur alles wat voldoet aan X, Y, Z af (blacklist)), te generiek (alle invoer moet ten minste X karakters lang zijn) of onvolledig (alleen A, B of C wordt geaccepteerd maar D is ook geldig).

Nu denk ik niet direct dat meerdere sites zich van dezelfde validatie-strategie bedienen, en ook weet ik niet hoe deze er precies uitzien, maar deze lijkt mij in ieder geval niet goed als u heeft vastgesteld dat websites specifiek struikelen over deze gemeentenaam.

Wat ik zou doen is precies dat wat de foutmelding voorstelt: verwittig de webmaster(s). Slinger hun hierbij eventueel de WIKI om de oren .
Offline hugomiseur - 15/01/2014 16:07
Avatar van hugomiseur Lid Bedankt hiervoor. Het zou kunnen dat de validatie is ontworpen door een Waal: daar hebben ze geen gemeenten met maar twee letters... Ik heb NMBS in ieder geval verwittigd dat dit fout gaat - benieuwd of ik antwoord krijg.
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.326s