login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

Joomla probleem met toegang

Offline Crain - 20/10/2013 20:13 (laatste wijziging 20/10/2013 20:13)
Avatar van CrainNieuw lid Beste leden,

Vandaag voor het eerste keer joomla geinstalleerd, betreft versie 2.5.
Ik ben nu bezig met categorie, als ik op de knop "nieuw" klik, krijg ik elke keer een melding:

"U heeft geen toestemming om deze link te gebruiken voor directe toegang tot deze pagina (#7)."

Geen idee wat er mis is? Natuurlijk heb ik gegoold, echter geen resultaat vandaar probeer ik het maar hier.



8 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 21/10/2013 22:36
Avatar van Thomas Moderator #7 zou kunnen refereren naar een specifieke fout, heb je dit al onderzocht?

Heb een hele tijd niet met Joomla gewerkt, maar zou het kunnen dat het type gebruiker wat je gebruikt (super administrator, administrator, editor (?), etc.) onvoldoende rechten heeft om een categorie toe te voegen?

Dat zijn zo gauw de dingen die ik kan bedenken, je zou zeggen dat er in een out-of-the-box versie geen standaard Joomla dingen stuk zijn :/.
Offline JoDe - 01/01/2014 15:39
Avatar van JoDe Lid AiAiAi, ik vrees dat ik met een beginner temaken heb!
Sorry, het is zeker niet om je te beledigen of zo, maar Joomla staat bij mij bekend als een vervelend aapje. Hij blokkeerd de hele tijd en inderdaad de fout die jij ons voorlegde! Ik raadt je aan om zeker nooit Joomla te gebruiken. Gebruik liever WordPres of zelfs DutchCMS, maar nooit Joomla! Ik heb het aan een vriend gevraagd, deze wist me te vertellen dat Joomla niet te vertrouwen was. Hij raadde mij ook aan om 1 van die 2 te gaan gebruiken. Inmiddels heb ik zelfs geen CMS meer nodig! Ik maak nu alles zelf, tot waar het gaat. HAHA!

Ik zal hieronder een lijstje geven met fouten die hij bij mij allemaal gaf:
[ul]
[li]Blokkeren[/li]
[li]Foutmeldingen geven waar het niet moest, werkte toch nadien[/li]
[li]Gaf de gebruikersomgeving niet goed weer[/li]
[/ul]
Als je toch een Joomla-pakket wilt gebruiken, gebruik datn minstens de laatste versie! Ik dacht dat het nu 2.6 kan zijn. IK het wel niet zo zeker! Kijk het dus zeker ook zelf eens na.

Groeten, JoDe
Offline Jointjeff - 02/01/2014 15:56
Avatar van Jointjeff HTML interesse Hallo Crain,

De melding komt vaker voor, zie ook:
- http://forum.jo...leem-nieuw
- https://groups....gEe6fmQZe8

Als oplossing uit het eerste topic komt dit:
Citaat:
Het is allemaal opgelost, het probleem lag het niet aan joomla maar aan mijn browser.
Ik gebruik een browser firefox, natuurlijk met een add-on firebug toch werkte hij niet.
Ik heb firefox opnieuw geinstalleerd, en hij werkt nu prima!
Offline JoDe - 02/01/2014 16:19
Avatar van JoDe Lid Ik raad het toch af!
Doe wat je zelf niet laten kunt!
Offline finduilas - 03/01/2014 10:50
Avatar van finduilas PHP gevorderde @JoDe,

Persoonlijk vind ik je reacties hier wat ongepast.. Het is niet omdat je persoonlijk niet voor Joomla bent, dat je dit zo luidruchtig moet verkondigen.

Joomla wordt naar mijn mening soms gevraagd in vacatures, dus wil hij er misschien mee werken? Ik heb er geen ervaring. Maar dit forum is de bedoeling om te helpen,...
Bedankt door: Jointjeff
Offline JoDe - 03/01/2014 11:35 (laatste wijziging 03/01/2014 11:37)
Avatar van JoDe Lid Ja finduilas , dat is niet zo fair van mij! Sorry Crain. Het spijt me. Ik vind dat iedereen zijn eigen smaak heeft, maar iedereen moet ook kiezen wat hij het liefste heeft. Als ik je kan helpen, niet met Joomla wil ik dit gerust doen! Ik ben de hele dag van 10u sochtens tot 20u s'avonds online. Ik lees het wel als je een probleem hebt. Dit geld trouwens ook voor de anderen.


Groeten, JoDe










PS: Ik ken trouwens niets van Joomla.
Offline Wijnand - 03/01/2014 19:26
Avatar van Wijnand Moderator Hoi Crain,

Ik zelf ben met 2.5 ook tegen dit probleem aangelopen en de oplossingen op internet waren niet voldoende. Wat ik uiteindelijk gedaan heb is dat ik het systeem geüpdatet heb naar 3.x en toen was het opgelost. Wat je ook zou kunnen proberen is om de cache op te schonen.

Over de discussie of Joomla bagger is. Ik gebruik zeer regelmatig Wordpress en ook Joomla. Ik heb een Joomla 2.5 website gehad en naderhand naar 3.x overgegaan. Met Joomla 2.5 kan ik mij voorstellen dat je het een bagger product vind, maar 3.x daar wordt ik eigenlijk wel warm van. Joomla heeft een MVC framework gebruikt, het werken met templates is ernstig verbeterd, en hij is eindelijk ook snel. Ik persoonlijk vind 'm nu beter dan wordpress en eigenlijk vind ik wordpress ook niet logisch. Maar dat is dus mening, maar wat wel waar is, is dat joomla 3.x net zo goed of slechts is als de nieuwste wordpress en de ruzie die er nu nog is tussen de 2 kampen is vooral een gevoels-gedoe.
Offline JoDe - 03/01/2014 20:14 (laatste wijziging 04/01/2014 14:57)
Avatar van JoDe Lid Ga misschien ook een keertje naar google en zoek daar op:
Google.be: handleiding joomla
Of klik hier. Misschien helpt het je verder. Loop gewoon het menu af. Ik heb eigenlijk gewoon ge googled voor je. Ik weet wel niet zeker of deze url wel te vertrouwen is. Ik geloof van wel, maar ik kan ook een fout gemaakt hebben. Als er een fout is, stuur me dan een PM met de fout, dan verbeter ik haar. 

Groeten, JoDe

Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.165s