login  Naam:   Wachtwoord: 
Registreer je!
 Forum

3ds max (Opgelost)

Offline julianb - 03/08/2013 21:17
Avatar van julianbLid Beste Sima's,

Heeft iemand hier enige ervaring met 3ds Max 2014? Ik heb namelijk een probleem, en ik kan niks van een oplossing vinden op Google.

Het volgende probleem doet zich voor:
Ik heb een object (helikopter) en die laat ik animeren. Geen probleem met position x, y en z. Maar wanneer ik hem ga roteren naar links, rechts etc. Blijven sommige elementen van die helikopter niet vastzitten aan het rest van de helikopter. Wat dus wel de bedoeling is. Maar de hoofd rotor en de achter rotor moeten 'los' van helikopter zitten anders kunnen ze niet draaien.

Ieder geval bij voorbaat dank.

Gr, Julian

2 antwoorden

Gesponsorde links
Offline Thomas - 08/10/2013 17:49 (laatste wijziging 08/10/2013 17:50)
Avatar van Thomas Moderator wellicht heb je hier iets aan (google: 3ds max define rotation axis)
http://www.youtube.com/watch?v=DXCVQLLe4ks

edit: misschien staat er nog iets tussen de andere zoekresultaten

Heb verder geen verstand van 3dsm maar het klinkt alsof je in wilt kunnen stellen om welke as iets draait (wellicht helpt je dit met je verdere zoektocht?). Hoe je dat verder op kan hangen aan je helikopter moet je zelf even uitzoeken ;).
Bedankt door: julianb
Offline GroundZero - 08/10/2013 22:19
Avatar van GroundZero Lid haha je moet elementen aan elkaar linken met de linker icoontje lijkt op een schakeltje. Daarmee kan je alle elementen aan elkaar linken en wanneer je een handler maakt dan blijft alles aan elkaar zitten en hoef je alleen de handler te bewegen (animeren).

Hoop dat je begrijpt wat ik bedoel, beetje lastig uitleggen ;)

Maar "link elements" of connecting op google zoeken dan moet je het wel vinden!
Bedankt door: julianb
Gesponsorde links
Je moet ingelogd zijn om een reactie te kunnen posten.
Actieve forumberichten
© 2002-2024 Sitemasters.be - Regels - Laadtijd: 0.163s